La Universitat d’Alacant estén la seva estratègia de consum responsable a les seves seus universitàries, començant per «Plàstic zero»
Tal com es contempla en el seu primer Pla de Responsabilitat Social, la Universitat d’Alacant s’estendrà a les seves seus universitàries seva estratègia de consum responsable impulsat pel Vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat. En col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social de la UA i el Secretariat de Seus Universitàries, el periple començarà per la Seu de Villena demà dimarts, 20 de novembre, amb les jornades «Lliures de plàstic, utopia o realitat», destinades a reduir dràsticament el consum d’aquest material.
La inauguració tindrà lloc a la Casa de Cultura de Villena a partir de les 12.30 hores i estarà presidida pel director general de Responsabilitat Social de la Generalitat Valenciana, Josep Ochoa. Comptarà, a més, amb la participació del director general de Comerç, Natxo Costa, l’alcalde de Villena, Francisco Javier Esquembre, així com per la directora del Secretariat de Seus Universitàries, Eva Valero, la directora de la Càtedra de Responsabilitat Social, Irene Baix , i la directora de la seu de Villena, Mª Ángeles Alonso.
Organitzades per la Seu Universitària de Villena, la Càtedra de Responsabilitat Social de la Universitat d’Alacant juntament amb l’Ajuntament de Villena i els comerciants del municipi, les jornades pretenen exposar diferents iniciatives destinades a prendre consciència dels greus perills de l’abús dels plàstics ja plantejar mesures alternatives de substitució, encaminades a la seva gradual reducció.
A les jornades s’impartiran dos tallers que se centraran en donar a conèixer el diagnòstic del projecte Plàstic zero al Campus de la Universitat d’Alacant, així com la importància del reciclatge i el consum del plàstic.
Així, a les 13.15 hores, el professor del Departament d’Ecologia de la Universitat d’Alacant, Carles Sanz, oferirà la xerrada «Els plàstics i el medi ambient», en la qual explicarà les conseqüències de l’abús d’aquest material per a l’ecosistema.
A les 15.15 hores està previst el taller «Prenguem consciència» a càrrec de Fernando Martín de l’empresa A Granel, que exposarà una experiència pràctica sobre un comerç lliure de la utilització de plàstics a Elx. «Els consumidors també podem ser agents actius del canvi», ha reclamat la regidora.
Amb aquesta iniciativa de responsabilitat social, la Universitat d’Alacant pren Villena com a punt de partida per estendre la seva iniciativa de consum responsable a totes les seves seus, en què s’explicaran les diferents propostes que la Universitat d’Alacant té previst dur a terme per frenar el consum de plàstics, que passen per reduir el consum de plàstics i envasos, millorar l’eficiència del reciclatge de residus i incrementar les accions de sensibilització de la comunitat universitària.
Un dels objectius principals de l’estratègia se centra en els recipients de begudes i els envasos alimentaris que suposen el major volum de plàstics consumits. Aquests consisteixen en les ampolles PET, llaunes, brics i gots de plàstic de màquines expenedores d’una banda, així com productes envasats distribuïts en les màquines dispensadores. La resta d’embalatges, bosses de plàstic, material d’oficina i altres residus de plàstic també són objectiu de l’estratègia. El Pla de Responsabilitat Social de la Universitat d’Alacant presentat el passat 6 de novembre pel rector, Manuel Palomar, qui el va reconèixer com a eix de l’estratègia de governança fins al final de la seva legislatura.
Informació i Foto: http://www.valencia.es