Més notícies

La Universitat CEU Cardenal Herrera celebra una missa per les víctimes de la DANA

Coincidint amb els sis mesos de la riuada, la Universitat CEU Cardenal Herrera ha organitzat al seu campus d’Alfara del Patriarca (València) una missa per totes les víctimes a què han assistit l’equip de Govern de la Universitat, professorat, estudiants i personal d’administració i serveis dels tres campus. Una cerimònia que també ha comptat amb l’assistència de veïns damnificats per aquesta catàstrofe i que tenen relació amb la comunitat universitària.
El capellà Domingo Pacheco ha oficiat la cerimònia on també s’ha recordat el papa Francesc. En la seva homilia, el capellà de la Universitat ha assenyalat que “el que escoltem a la primera lectura, sobre que els creients ho tenien tot en comú i donaven testimoni de la resurrecció, per al cristià es converteix en un camí a recórrer. encomanar-nos els uns als altres. Com ens recorda el nostre patró, Sant Pau: “Si un membre pateix, tots els membres pateixen amb ell”.
Després de la missa, el rectorat (el rector Higinio Marín i els vicerectors) de la Universitat han compartit un temps amb els familiars del personal i alumnat afectats per la riuada per conèixer la seva situació després d’aquests sis mesos. Des del primer moment, la institució educativa es va posar a disposició de les autoritats i dels seus treballadors i estudiants per assistir en allò que fos necessari.
El rector de la CEU UCH, Higinio Marín, ha afirmat: «La nostra Universitat forma una comunitat acadèmica en què les persones i allò que els afecta no ens resulta indiferent als altres, ja siguem professors, alumnes o treballadors. Per això hem volgut reunir-nos i resar junts pels que han patit en aquells difícils dies i des de llavors. Poder conversar amb ells i des de llavors. els deixarà sols, és un consol per a tothom”.
«També hem recordat tots els valencians afectats, els difunts, les seves famílies i tots els damnificats als quals la Universitat CEU Cardenal Herrera també vol fer-los arribar, ara, sis mesos després, el nostre afecte i la voluntat de no oblidar-los», ha afegit.
Suport i assistència a les persones afectades
A més dels 600 voluntaris que van participar en les tasques de neteja, trasllat i distribució d’aliments i roba, assistència d’afectats i ajuda veterinària, la Universitat ha aportat més d’un milió d’euros en diferents conceptes per ajudar els damnificats. D’altra banda, la institució educativa ha donat ajuts directes per al personal del CEU que ha patit els efectes de la riuada, així com a tots els damnificats a través de Càritas.
En el cas dels estudiants, l’exempció de l’import de la matrícula ha estat de 754.809 euros per tal que cap estudiant no es veiés obligat a deixar els estudis per la situació econòmica de la família després de la riuada. Així mateix, un total de 21 empleats de la CEU UCH que van patir els efectes directes del temporal van rebre 6.000 euros d’ajuda directa per treballador, un total de 126.000 euros.
D’altra banda, la Universitat va aportar 74.456 euros en material de laboratori i clínica, com a instrumental o els vestits EPI dels voluntaris, així com pinso i material sanitari per als animals domèstics dels afectats. En aquesta aportació s’hi inclou, a més, el transport que es va contractar per fer arribar l’ajuda donada per la comunitat CEU i el desplaçament dels voluntaris dels tres campus per treballar a la zona afectada. La institució acadèmica va posar a disposició dels seus empleats, a més, un servei de transport per a aquells que no podien desplaçar-se per ells mateixos al seu lloc de treball pels problemes derivats de la riuada.
Amb el suport de tota la comunitat CEU
A aquestes aportacions se sumen els 100.000 euros que van ser donats per iniciativa pròpia per part de 600 treballadors de tots els centres CEU d’Espanya, a través d’una nòmina solidària impulsada des de la Fundació Universitària. L’import total es va fer arribar a Càritas per desenvolupar projectes d’ajuda i atenció dels afectats.

Informació i Foto: CEU

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint