Més notícies

La targeta tuin consolida el seu avanç en 2018 i ja representa el 15% dels títols de Metrovalencia

La targeta Tuin, en les diferents modalitats, continua el seu avanç i consolidació d’ús entre els usuaris de Metrovalencia i suposa ja gairebé el 15% dels viatges que es realitzen a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València, en concret el 14,80%.

La targeta tuin o targeta moneder de la xarxa de Metrovalencia es carrega i recàrrega amb un mínim de deu euros en qualsevol targeta sense contacte pròpia de Metrovalencia i s’ha de validar d’entrada i sortida, excepte en el tramvia (només d’entrada), per que pugui aplicar el preu corresponent al trajecte realitzat. El títol permet viatjar per tota la xarxa amb qualsevol combinació zonal (1, 2, 3 o 4 zones) i descompta del saldo disponible en aquell moment l’import corresponent al nombre de zones recorregudes, amb el mateix preu d’un viatge amb Bonometro, tot i que amb alguns avantatges comercials afegides.

El 31 de desembre de 2017, la targeta Tuin, en la modalitat general, Tuin mensual i els que la van utilitzar amb els descomptes de família nombrosa o monoparental, va tancar l’exercici amb un 9,80% dels desplaçaments de Metrovalencia. Al gener de 2018 va superar el llindar del 10%, en concret en el 10,80%, ia l’abril, amb l’entrada en vigor de la Tuin Jove, es va situar en el 13,4%. A partir d’aquest mes i amb la incorporació esmentada de la Tuin Jove, ha experimentat una evolució que, de moment, ha conclòs amb el 14,80% al juliol.

Aquests percentatges, traduït en desplaçaments, signifiquen, al juliol, 746.955 viatges utilitzant la Tuin, dels quals 536.850 pertanyen a la Tuin general, 114.275 a la Tuin mensual, 57.584 a la Tuin Jove i 38.246 a les famílies nombroses o monoparentals.

Cal destacar que la Tuin Jove, dirigida als joves de fins a 30 anys que permet aplicar una bonificació del 15% sobre els preus en vigor en la Tuin general, ha calat entre els usuaris amb més ímpetu, atès que, malgrat la seva limitació d’edat i que només està al mercat des de fa quatre mesos, suposa ja el 1,1% del total de viatges de Metrovalencia i el 7,7% de l’ús de la targeta moneder.

El descens de l’Bonometro

L’augment de l’ús de la targeta tuin en les seves diferents modalitats ha provocat el descens del Bonometro, que segueix sent de totes maneres el títol de transport més utilitzat pels usuaris de Metrovalencia.

En 2017 va tancar l’exercici amb el 55,20% dels viatges en metro i tramvia i el 2018 ha accentuat la seva caiguda fins que al juliol s’ha situat en el 50,6%, a només set dècimes de no assolir la meitat dels desplaçaments, quan en èpoques passades superava el 60%.

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint