Cultura

‘La silueta de l’oblit’ embasta en més de 450 pàgines la història de la inspectora Claudia Carreras i la seva investigació en un estrany segrest en l’últim Premi Azorín de Novel·la

Ja és a les llibreries de tot Espanya el nou Premi Azorín de Novel·la 2019, una història policíaca protagonitzada per la inspectora Claudia Carreras i ambientada a la ciutat de València. L’economista i catedràtic valencià Joaquín Camps es va alçar el passat mes de març amb els 45.000 euros d’aquest guardó de la Diputació d’Alacant i Editorial Planeta després de convèncer al jurat amb la seva obra ‘La silueta de l’oblit’, un treball que va concitar la unanimitat tots els membres per l’habilitat de l’autor per descriure sentiments i donar profunditat als personatges.

El vicepresident i diputat de Cultura i Educació, Cèsar August Asencio, ha presidit aquest matí a Madrid, a l’Hotel Intercontinental, la presentació de l’edició de l’obra, un acte en què la guanyadora de l’edició anterior Núria Gago ha realitzat la introducció i ha destacat que «és un thriller amb tants girs i sorpreses que el lector haurà de realitzar aquest viatge per descobrir-los. M’ha apassionat veure que eren personatges imperfectes, amb pors que amagar i que es protegeixen darrere de diverses cuirasses amb fissures «.

En la seva intervenció, Cèsar August ha fet un repàs per l’origen del Premi Azorín fins arribar a l’any 1994 en què es va iniciar la relació amb Planeta, amb qui la institució provincial porta 26 anys de col·laboració.

«Aquest any la convocatòria del premi ha estat renyida perquè al llarg d’aquestes edicions el nombre d’obres presentades ha anat in crescendo fins a arribar el 2019 les 215, el que prova la puixança del mateix pel que fa a expectatives per autors de molts països de Amèrica i Europa «, ha concretat.

‘La silueta de l’oblit’ és un thriller psicològic, armat a través d’un relat intrigant i d’una prosa lleugera que, segons transcorre la lectura, es converteix en addictiu i on tot es resol de manera òptima, malgrat les contradiccions, debilitats i anhels dels protagonistes de la història. L’autor es va presentar al Premi Azorín d’aquest any sota el pseudònim de Víctor Palmer, amb ‘Recordant oblidar’.

Segons Camps, «alguns personatges tenen trets esperpèntics però intento reflectir la realitat i les persones com són. Hi ha un moment en el llibre que la inspectora Clàudia té el repte de presentar-vulnerable cap a un personatge i al principi no ho aconsegueix «, al que ha afegit que» hi ha persones que basen les seves relacions personals en l’ocultació de les seves pors, la qual qual és un suïcidi perquè això dura poc temps «.

Així mateix, l’autor ha concretat que «una novel·la han de entretenir però no és suficient. Ha de fer reflexionar sobre problemes personals i també socials «. En aquest punt ha explicat que «el que més em costa és crear la trama i en això el meu procés sempre és el mateix. Un dia m’arriba una idea germinal de l’argument, la deixo sedimentar i després em sento dos o tres mesos a comptar la trama amb molt de detall. Aquesta és la part més dura i li dono voltes a les coses perquè tot encaixi molt bé. Després em sento a escriure i a crear els personatges que és la part més agradable i creativa «.

Ara, el flamant guanyador defensa aquesta trepidant història amb potents i atractius personatges, protagonitzada per dues dones les vides s’entrellacen i en la qual destaca l’humor negre durant les gairebé 500 pàgines de l’obra.

Editorial Planeta va publicar el 2015 la seva primera novel·la, un altre thriller d’intriga que, sota el títol ‘L’última confidència de l’escriptor Hugo Mendoza’, es va convertir en un best-seller. Joaquín Camps és catedràtic a la Universitat de València, ciutat en la qual resideix, però té un fort arrelament familiar a la província d’Alacant, concretament a la Vall de Gallinera. Té a les seves esquenes diversos treballs científics sobre el comportament humà en les organitzacions, camp en què ha centrat bona part de les seves investigacions i docència.

Aquest any han concorregut al Premi Azorín un total de 215 obres, 58 originals més que l’anterior (amb 157 exemplars), de les quals 173 procedien d’Espanya, vint d’elles alacantines. D’Amèrica del Sud van arribar 17 còpies, mentre que les d’Amèrica del Nord van arribar a les nou. Dos exemplars tenien el seu origen a Europa i 14 no concretaven la seva procedència.

El jurat de la present edició ha estat compost pel diputat de Cultura i Educació, que ha exercit com a president del mateix, així com pels escriptors Juan Eslava Galán, Nativel Preciado, Reyes Calderón i Rafael Poveda, a més del catedràtic en Literatura i crític literari, Jaume Mas, i la directora d’Editorial Planeta, Belén López Celada. La secretària general de la Diputació d’Alacant, Amparo Koninckx Frasquet, ha actuat com a secretària

 

 

 

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint