La Sala L’Horta proposa una peça de titelles i música perquè els nens perdin la por a la figura del llop, el dolent recurrent dels contes clàssics
La Sala L’Horta inaugurarà la programació de l’any 2025 el proper diumenge 19 de gener amb Cinco Lobitos, un espectacle de titelles i música que desdramatitza la figura del llop a l’imaginari popular a través de cinc històries que busquen el riure i l’entreteniment de els nens i nenes de primera infància (entre dos i sis anys). S’oferiran dues representacions d’aquesta peça, una a les 11.00 i una altra a les 12.30 hores.
Cinc llops, una cançó coneguda per tots, serveix a la companyia saragossana Teatro Arbolé per donar nom a aquestes petites històries explicades a través de la mirada del llop, de vegades innocents i d’altres entremaliada. L’espectacle, creat amb diferents tècniques de manipulació de titelles, atorga una importància especial a la música, ja que la seva banda sonora inclou una vintena de cançons simpàtiques i enganxoses.
La figura del llop ocupa un lloc central als contes infantils clàssics ia les cançons populars, sovint presentant-se com un símbol de perill, astúcia i, en molts casos, maldat. Des de les històries recopilades pels germans Grimm fins als relats més coneguts de la tradició oral, aquest animal salvatge ha estat representat com una amenaça constant per als protagonistes, especialment nens, representant un antagonista arquetípic a l’imaginari popular. Contes universals com la Caputxeta Vermella, Els tres porquets i Pere i el llop són tres bons exemples de la utilització del llop com a dolent recurrent i personificació de l’engany, la voracitat o l’amenaça destructora.
“Sempre ens preguntem si aquests llops que la lloba cuidava a la cançó popular eren els mateixos que després protagonitzaven els contes. En aquesta obra volem que els nens guardin la por a la butxaca, d’una vegada per totes, per riure i gaudir amb els pobres llops dels contes clàssics”, afirmen des de la companyia.
Catorze espectacles programats a la segona part de la temporada
La programació de la Sala L’Horta des del gener fins al final de temporada al maig constarà de catorze espectacles, set d’ells dirigits a nadons i públic de primera infància (Cinco Lobitos, Lalú, Als Núvols, Meravella Amagada, Pinxit, Bola i Dolç de Llet); tres concebuts per a tota la família (Chatungla, Kariguri i Horta), i quatre més inclosos dins del cicle de comèdia per a joves i adults que la sala programa el darrer dissabte de cada mes (La vídua valenciana, Blanc i Negre, Infinita i L’ darrer Ball). Una agenda teatral molt heterogènia, que inclou des del teatre de text al gestual i d’objectes, així com espectacles sensorials i immersius.
Informació i Foto: MMG Comunicación