PolíticaTurisme

La posada en marxa del Smart Lab i el projecte d’espais naturals intel·ligents reforça l’estratègia innovadora de Turisme Comunitat Valenciana

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha visitat el nou laboratori de demostracions tecnològiques de INVAT · tur -Smart Lab.

El Smart Lab està concebut com un espai experimental i expositiu, on tenen cabuda totes aquelles eines tecnològiques d’última generació que poden ser utilitzades potencialment pel sector turístic de la Comunitat Valenciana.

Colomer ha ressaltat que Smart Lab “és una fita en el compromís adoptat amb el sector turístic, facilitant aquest aquest espai públic permeable al món de l’empresa i del talent” i ha ressaltat que “el INVAT · tur es consolida així com un espai de innovació de la tecnologia turística obert al sector turístic, configurant una estratègia compartida per fer que el sector no arribi tard a la cita amb la tecnologia, amb la innovació i amb els reptes de la transformació digital “.

El responsable de Turisme ha recordat que “des de Turisme Comunitat Valenciana treballem adaptant-nos als desafiaments del turisme però, sobretot, com una peça que vol aliar-se amb el sector turístic i amb el món de l’empresa”.

El director d’Intel·ligència Turística, Mario Villar, ha explicat que l’Smart Lab “és un espai nou en el qual intentem obrir la col·laboració públic privada a diferents empreses tecnològiques perquè puguin venir a projectar els seus arguments”.

L’objectiu del laboratori és mostrar als agents del sector turístic les propostes tecnològiques innovadores que van apareixent i les prestacions que ofereix cadascuna d’elles i permetent-provar-les in situ.

Es tracta d’un entorn versàtil i amb capacitat per adaptar-se a les necessitats que sorgeixin, per a la seva posada en marxa compta amb diferents zones temàtiques equipades amb les últimes tecnologies.

En l’apartat de realitat virtual es disposa d’ulleres VR i visors per a smartphone que permeten simular escenes en 360 graus o en 3D, oferint una immersió total, que poden interactuar amb el món virtual de la mateixa manera que ho faríem en la vida real.

A més, una impressora i un escàner 3D componen una altra secció que, malgrat ser una tecnologia que ja té alguns anys, encara no ha arribat al grau d’implantació que s’espera vagi a aconseguir en un futur immediat.

Una altra zona està composta per pantalles interactives des de les que es pot executar alguna de les aplicacions informàtiques que es vénen desenvolupat en INVAT · tur, com són el quadre de comandament de xarxes socials,, el autodiagnòstic DTI o Social Analytics.

El Smart Lab està obert a tot tipus de propostes, ja siguin desenvolupaments programari o equips físics, que suposin una solució tecnològica i innovadora per al sector turístic. D’aquesta manera també pretén servir de laboratori de proves on instal·lar temporalment nous projectes que puguin ser presentats i testats pels usuaris que ens visitin.

Estudi per a la definició del model d’Espais Naturals Intel·ligents

Francesc Colomer també ha assistit a la presentació de l’estudi per a la definició del model d’Espais Naturals Intel·ligents de la Comunitat Valenciana, que ha coordinat l’Oficina d’Assistència Tècnica a Destinacions Turístiques Intel·ligents del INVAT · tur.

L’estudi presentat s’emmarca en el context de l’estratègia Destinacions Turístiques Intel·ligents Comunitat Valenciana.

Colomer ha destacat que “es tracta d’un projecte en fase preliminar, un primer estudi on volem posar de manifest que la importància de treballar en impulsar els nostres espais com a destinacions turístiques intel·ligents” i ha ressaltat “l’important paper de l’INVAT · tur per compartir neurones amb el sector turístic i conquerir l’horitzó d’innovació que exigeix ​​el món en què vivim “.

Per la seva banda, el director d’Estratègia Turística, Mario Villar ha assenyalat que en l’estudi “abastem la muntanya, una platja natural, el turisme d’interior i una illa com Tabarca per mesurar la capacitat de càrrega on comptarem amb l’opinió d’altres consellererias per adoptar decisions intel·ligents “.

Villar ha ressaltat que “es tracta d’un projecte innovador, ja que és la primera vegada que es planteja convertir una àrea d’interior en espai turístic intel·ligent”. En aquesta línia, ha posat èmfasi que “després d’iniciar el projecte de platges turístiques intel·ligents és la primera vegada que, al món, es planteja aplicar la innovació i eines en espais naturals”.

Així mateix, ha explicat que “amb aquest aquest estudi també s’obre la possibilitat de plantejar solucions, que les empreses puguin acostar-se a les necessitats reals del mercat”.

L’estudi desenvolupa tres accions amb objectiu és analitzar, conceptualitzar i dissenyar els serveis i les eines tecnològiques amb què hauria de comptar un espai natural per aproximar-se al model de planificació i gestió intel·ligent, partint de les actuacions que Turisme Comunitat Valenciana ve desenvolupant.

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint