Més notícies

La Policia Local de Borriana denúncia a 164 persones per incomplir les mesures de l’estat d’alarma i deté una persona per desobediència greu

La Policia Local de Borriana ha denunciat a 164 persones per incomplir les mesures de l’estat d’alarma i realitzar activitats no emparades en el mateix durant les dues setmanes que està en vigor el Reial Decret, i tenint en compte que els dos primers dies van ser de caràcter informatiu. A més de les denúncies, també ha identificat a altres 221 persones per a comprovar la realització d’activitats emparades per la norma.

Així mateix, la passada nit de dissabte 28 la Policia Local va detenir ON, veí de Borriana de 20 anys d’edat, al carrer Santa Cristina, per desobeir, presumptament, de manera greu el compliment de les mesures de confinament establertes en el Reial Decret dictat pel Govern d’Espanya.

Aquestes denúncies seran tramitades per la Subdelegació de Govern a Castelló, que determinarà també la quantia de les mateixes. Cal recordar que l’import de les multes oscil·la entre 100 i 600 euros en les infraccions lleus, i 601 a 30.000 euros per a les greus, d’acord amb la Llei Orgànica 4/2015 de protecció de la seguretat ciutadana. Tot això sense perjudici de la instrucció de diligències a què poguessin donar lloc.

En aquest operatiu treballen conjuntament en el municipi la Policia Local i la Guàrdia Civil i vigilen que la ciutadania de Borriana compleixi el confinament i només surti de les seves cases a les excepcions contemplades, tant a peu com en vehicles, realitzant controls aleatoris a aquest efecte.

Paral·lelament, la Policia Local de Borriana està col·laborant amb els serveis socials i sanitaris, realitzant el repartiment i lliurament en domicili de malalts greus dels medicaments preparats per l’Hospital Universitari de la Plana per evitar el seu desplaçament a centre hospitalari i exposició a el contagi de l’COVID -19.

D’altra banda, s’ha reclamat a la ciutadania «responsabilitat, seny i solidaritat» i s’ha sol·licitat que totes les persones «prenguin consciència de la dimensió d’aquesta emergència sanitària i pensin en les persones que aquests dies es juguen la vida pels altres «, per tant que, en conseqüència,» es condueixin amb bon judici i sentit comú «.

Per això, des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i la Policia Local s’ha instat els veïns i les veïnes del municipi a «complir les restriccions de mobilitat, que es quedin a casa i només surtin a les excepcions previstes en la normativa vigent».

Informació i Foto: Ajuntament de Borriana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint