Més notícies

La Policia de la Generalitat intervé 22 pintures falses de Dalí, Saura, Miró i Benlliure que s’havien de subhastar a València i Barcelona per 37.000 euros

El Grup de Patrimoni de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana, que depèn de la Conselleria de Justícia i Interior, ha intervingut, en una operació conjunta amb la Prefectura Superior de Policia de Catalunya, un total de 22 pintures falses, que s’atribuïen als pintors Salvador Dalí, Antoni Saura, Joan Miró i Mariano Benlliure, i que es comercialitzaven a subhastes ia Internet per un total aproximat de 37.000 euros.

Concretament, s’han localitzat 15 obres plagiades de Dalí, dues de Saura, una de Miró i quatre de Benlliure. Algunes comptaven amb certificats d’autenticitat falsejats per recolzar l’engany.

La investigació policial va començar a principis de novembre del 2023 i ha suposat la detenció de quatre persones com a presumptes autors dels delictes d’estafa i contra la propietat intel·lectual.

Segons aquesta investigació, alguns dels seus propietaris havien heretat les obres dels seus avantpassats i en desconeixien la falsedat. En el cas de les pintures de Dalí, van ser adquirides a diferents galeries dels Estats Units.

Totes les obres copiaven l’estil, les tècniques i els mètodes dels artistes falsificats, incloses les firmes. Tot i això, el Grup de Patrimoni de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana certifica que totes elles, inclosos els certificats que les acompanyen, són falses.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint