La plataforma interactua llança noves convocatòries d’Arts Visuals i Literàries, Noves Narratives Audiovisuals i Propostes Musicals
La Plataforma interactua de joves artistes i creadors de la Universitat d’Alacant reprèn la seva activitat amb noves convocatòries en les categories d’Arts Visuals i Literàries; Noves Narratives Audiovisuals; i Propostes Musicals, amb l’objectiu de donar suport a l’talent creatiu i artístic de l’alumnat de la UA i oferir un aparador a les creacions més innovadores.
El termini de les convocatòries ja està obert amb dates de finalització diferents per a cada categoria. Concretament, el termini de la I Convocatòria d’Arts Visuals i Literàries interactua estarà obert fins el 22 de gener de 2021, per a l’alumnat membre de la plataforma, i la temàtica proposada en aquesta edició és “la Metamorfosi”. El jurat seleccionarà els projectes amb major qualitat artística, tant literaris com visuals, i els seleccionats conformaran la I Exposició virtual col·lectiva de la Plataforma interactua al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA). L’exposició buscarà el diàleg entre les dues categories, arts visuals i literàries, i tindrà lloc a finals de febrer de 2021. Es seleccionaran dues peces, una de cada categoria, que obtindran un premi a la creativitat i qualitat artística de 200 € cadascuna, i s’exposaran de forma física en el MUA. (Més informació, inscripcions i procés de selecció).
La segona categoria, la Convocatòria de noves narratives audiovisuals, tindrà com a tema central “El cinema a través d’Instagram”. El termini de presentació de treballs finalitza el proper 20 de desembre. Aquesta convocatòria proposa diverses temàtiques sobre cinema (tràilers falsos de pel·lícules que mai s’han fet; Escenes eliminades de pel·lícules o sèries; Interacció de gèneres cinematogràfics o personatges; Reinterpretar una escena famosa, i Recrear una escena d’una pel·lícula que tingui relació amb la violència de gènere), amb les quals els participants hauran d’elaborar un vídeo. Els treballs seleccionats es difondran a través de les Xarxes Social de l’Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües de la UA. Es triaran dos vídeos guanyadors que tindran un premi a la creativitat i la creació artística de 100 € cadascuna, més un vídeo guanyador sobre la temàtica de violència de gènere, dotat també amb un premi de 100 € (Més informació, inscripcions i procés de selecció)
La tercera i última categoria proposta, correspon a la I Convocatòria de propostes musicals per a la realització de l’Videoclip promocional de la UA. El termini de presentació finalitza el 20 de desembre de 2020. Cadascun dels integrants seleccionats gravarà una peça musical en un espai emblemàtic de Campus, per tal de donar a conèixer el Campus i el talent creatiu del seu alumnat. S’admetran també propostes de spoken word o poesia musicada (Més informació, inscripcions i procés de selecció)
El Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües de la Universitat d’Alacant, a través del Servei de Cultura i amb la col·laboració dels vicerectorats d’Estudiants i Ocupació; i el de Responsabilitat, Inclusió i Igualtat, col·laboren en aquesta Plataforma creada el passat curs acadèmic i que compta amb més de 100 integrants de molt diverses disciplines artístiques. Interactua reprèn la seva activitat després de la parada sanitari. Amb l’objectiu d’afavorir la interacció, en totes les convocatòries es valoraran positivament els projectes presentats per diversos membres de la Plataforma de manera conjunta.
Informació i Foto: Universitat Alacant