La Junta de Govern de l’Ajuntament de Castelló aprova l’expedient per a contractar l’Oficina Tècnica que coordinarà el desenvolupament del Pla de rehabilitació de Barris
La Junta de Govern Local ha aprovat l’expedient per a contractar l’Oficina Tècnica que coordinarà el desenvolupament del Pla de rehabilitació de Barris. El portaveu del govern municipal, Vicent Sales ha explicat que “es tracta d’una de les actuacions de major envergadura que desenvoluparà el govern de Castelló atés que comprén la rehabilitació de 5 grups d’habitatges, amb la finalitat de millorar en accessibilitat i en eficiència energètica”.
Beneficiarà a 594 habitatges dels Grups Rafalafena, Tarongers, Cernuda i Velasco, Sequiol, José Antonio i Mediterrani a cost zero per als beneficiaris. I és que amb anterioritat, aquest projecte contemplava que els veïns dels habitatges beneficiaris hagueren d’abonar el 10% del cost total de la rehabilitació. Cal assenyalar que el projecte és finançat amb fons europeus Next Generation i compta amb una inversió total de 17.007.865,00 euros, dels quals 14.097.558,18 euros són finançament europeu i 2.910.306,82 euros són aportació municipal.
Aquesta Oficina Tècnica serà la que s’encarregue de les labors d’assessorament, assistència i acompanyament a les comunitats de propietaris dels Grups Rafalafena, Tarongers, Cernuda i Velasco, Sequiol, José Antonio i Mediterrani. A més assumirà la redacció de projectes tècnics, direccions d’obra i d’execució i coordinació en matèria de seguretat i salut, també es farà càrrec de l’elaboració de documents, informes i certificats, així com, realització de les activitats de gestió necessaris per a portar a bon terme l’objecte de la subvenció.
Adjudicació de les obres de la urbanització de la Ribera del Riu Sec
Hui també s’ha donat llum verda a l’adjudicació a les empreses Becsa S.A i Vivers Centre Verd S.A del contracte per a desenvolupar les obres del projecte urbanístic Ribera del Riu Sec. Aquesta actuació està previst done començament a mitjan mes de gener, segons ha declarat hui el portaveu del govern municipal Vicent Sales i té un període d’execució de 12 mesos, amb un import de 2.964.244,91 euros més IVA.
Les obres estan cofinançades amb fons europeus Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i contemplen desenvolupar actuacions com la construcció d’una passarel·la de fusta ciclopedestre que connectarà la zona de Crèmor amb el Raval Universitari, així com desenvolupar zones enjardinades.
Devolució ajudes pel COVID 19
En un altre ordre d’assumptes tractats en Junta de Govern Municipal, l’edil Vicent Sales ha destacat un altre ‘empastre’ en referència a la devolució de les subvencions que empreses minoristes de la ciutat van rebre en concepte de pèrdues derivades del COVID 19.
Sales ha recordat que “això ja ho qualifiquem de ‘empastre’ de l’anterior equip de govern, perquè el passat 4 d’agost van ser les renúncies i reintegraments de 62 empreses, a l’octubre van ser altres 68 i hui passen altres 6 empreses perjudicades per la mala gestió que es va fer i que ha portat a moltes pymes i autònoms a haver de retornar aquestes ajudes”.
L’edil ha argumentat que “en total són 136 empreses de la nostra ciutat les que es veuen obligades a retornar els diners que van rebre en forma de subvenció, per a afrontar les pèrdues que els generaria el COVID 19, una devolució que ascendeix a 176.000 euros i això es produeix per la descoordinació de l’anterior equip de govern amb el govern de la Generalitat al no ser compatibles les ajudes de l’administració local i de l’autonòmica. Sales ha anunciat que “el compromís d’aquest govern és que eixos 176.000 euros que retornaran les empreses, es vegen revertits en el pressupost de 2024 de manera que puguem tornar a ajudar a aquests empresaris minoristes que s’han vist afectats”
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló