CulturaDestacat

La Jove Orquestra de la Generalitat commemora els seus vint anys en Sagunt a Escena

La programació del festival Sagunt a Escena continua amb la celebració al teatre romà d’un espectacle a càrrec de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, que celebra enguany els seus vint anys d’existència.

Dirigida per Pablo Rus Broseta, al concert de Sagunt l’orquestra interpretarà ‘Una nit a la serra pelada’ de Modest Mussorgski, l’estrena de l’obra d’encàrrec de l’Institut Valencià de Cultura al jove compositor valencià Marc García Vitoria ‘Focus for orchestra’ i ‘La consagració de la primavera’ d’Igor Stravinski.

Per primera vegada, a la plantilla de la jove orquestra, que compta amb 104 professionals, s’ha afegit un cos de dansa de 18 ballarins i ballarines creat expressament per aquesta ocasió, que ha treballat sota la direcció de la ballarina i coreògrafa Asun Noales.

La Jove Orquestra culmina amb l’actuació de Sagunt la seua trobada d’estiu en la qual, durant quinze dies, músics d’entre 16 i 26 anys reben classes d’instruments amb professors de primer nivell i treballen diverses obres del repertori orquestral que culminen amb concerts com el que es veurà en Sagunt a Escena.

El fòrum és d’inscripció lliure fins a completar l’aforament, i es donarà prioritat als professionals del sector i als estudiants de disciplines relatives als oficis del sector.

Abans de Sagunt a Escena, la Jove Orquestra va oferir aquest espectacle amb ballet el 28 de juliol a Altea, per a celebrar la seua capitalitat cultural i el 29 va interpretar un concert amb aquest mateix programa a Alacant.

 

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint