Política

La inversió històrica de la Diputació de Castelló per lluitar contra la plaga de mosquits permetrà tractaments terrestres i aeris

La inversió històrica de la Diputació de Castelló de prop d’un milió d’euros per lluitar contra les plagues de mosquits a la província permetrà realitzar tractaments terrestres i aeris. I és que el Pla Provincial d’Tractaments contra Mosquits anunciat pel president Moliner i la dotació pressupostària d’aprovar el Ple Provincial el proper dimarts 22 de gener planteja una resposta seriosa a aquesta problemàtica viscuda en els municipis amb una clara afecció tant a la salut pública com a la imatge reputació de la destinació turística provincial durant 2018. Un ambiciós contracte provincial per a tractaments que farà que la Diputació prengui les regnes de la lluita contra els mosquits amb una contínua coordinació amb els ajuntaments i amb la Generalitat com a administracions competents en el tema.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha assegurat que “aquesta actuació dimensiona de forma real l’afecció que hem viscut durant l’any passat en bona part del nostre territori i posa els recursos perquè no es torni a produir. Assumim el treball que portem massa temps esperant a que ho faci qui a priori té l’obligació de fer-ho, i ho fem per donar-li solució al problema, que és el que tots els castellonencs esperen “.

Amb aquesta important iniciativa, la Diputació es torna a posar al costat dels municipis per donar solució a les seves necessitats tot i que les competències no li corresponen, prioritzant la millora de la qualitat de vida de tots els veïns de Castelló amb uns treballs que durà a terme a les àrees municipals fora dels cascos urbans i que són les que més dificultats han plantejat per haver de ser una administració supramunicipal la que ha de realitzar els tractaments. “Aquests treballs se sumen als que realitzin els ajuntaments, que continuaran realitzant-los per tal de, entre tots, acabar amb aquesta problemàtica”, ha assenyalat.

Cal recordar que davant aquest greu problema, el Govern Provincial des del primer moment es va posar a disposició dels ajuntaments i de la Generalitat, administració competent en matèria de Sanitat, per aportar en la recerca de solucions. Així, Moliner ja va plantejar en la primera trobada amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, al setembre de 2015, la necessitat d’articular un pla provincial contra els mosquits al costat d’altres quatre plans que responien a les necessitats prioritàries de la província de Castelló en matèria de transport, turisme, massa forestal i ocupació. Durant aquest temps, la Diputació ha posat en marxa una campanya de prevenció, assumit tasques de coordinació entre municipis, manté una convocatòria dins el Pla Castelló 135 i ha estat oferint assistència tècnica als ajuntaments.

Uns serveis i recursos que tal com ha assegurat Moliner, “es mantenen, però a més s’inclou aquest contracte de prop d’un milió d’euros per actuar on els ajuntaments no arriben, que són aquestes zones fora dels cascos urbans. Tots els tractaments que anem fent s’aniran comunicant permanentment tant a ajuntaments com a les conselleries que són els que tenen l’àmbit competencial per tal de coordinar-nos amb totes les accions que estiguin fent els ajuntaments. Perquè si qui a priori ha d’actuar no actua, ja que altres podem donar un pas endavant i actuar de forma coordinada per solucionar el problema, en total coordinació amb els tractaments que ja estan fent els ajuntaments en els seus cascos urbans “.

Gestió eficient per solucionar els problemes de Castelló

El president de la Diputació ha posat l’accent en la seva intervenció que “l’excel·lent estat de salut financera d’aquesta casa ens permet invertir en donar resposta a aquest problema”, assenyalant que el permanent exercici d’eficiència en la gestió dut a terme des del Govern Provincial li permetrà continuar sent l’administració que més inverteix directament en la província de Castelló.

Informació i Foto: Diputació de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint