La III Jornada Càtedra Smart Ports analitzarà els avenços de l’ecosistema portuari espanyol en el procés de transformació digital
La Càtedra Smart Ports de la Universitat Jaume I tornarà a reunir els principals actors de l’ecosistema portuari espanyol a la tercera edició de la seva jornada anual, complint així una de les seves finalitats principals: ser un nexe d’unió entre entitats públiques i privades vinculades a l’àmbit dels ports intel·ligents.
Sota el lema ‘Ports intel·ligents en acció: construint els ports del futur’, la III Jornada Càtedra Smart Ports se celebrarà el 5 de novembre, al Port de Castelló. Organitzat per la Càtedra Smart Ports de la Universitat Jaume I, l’Autoritat Portuària de Castelló i la Fundació PortCastellón, amb el suport de Ports de l’Estat i el patrocini de GMV, l’esdeveniment reunirà professionals d’empreses i entitats públiques de tot Espanya que podran conèixer les darreres novetats en el procés de transformació digital dels ports del país cap a ports més eficients i sostenibles.
Programa i inscripcions
El programa definitiu i el llistat de ponents participants es podrà consultar ben aviat al web http://www.catedrasmartports.uji.es. En aquest sentit, segons avança el director de la Càtedra Smart Ports, Francisco Toledo, “com en les dues edicions anteriors de la jornada, donarem protagonisme a diversos projectes d’innovació tecnològica que participen al Programa Ports 4.0 de Ports de l’Estat.
També abordarem els resultats preliminars de l’autoavaluació que els ports participants al Think Tank de la Càtedra Smart Ports han realitzat per conèixer el punt en què es troben com a ports intel·ligents. Es tracta d’una anàlisi que els sis grups de treball han dut a terme a partir dels 160 ítems establerts als sis àmbits d’actuació de la norma UNE 178110 sobre ports intel·ligents.” A més, el programa inclourà diverses intervencions a càrrec del president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, juntament amb representants de Ports de l’Estat.
Les inscripcions per assistir a la III Jornada Càtedra Smart Ports ja estan obertes (les places són limitades) i es poden fer a través d’aquest enllaç:
https://docs.google.com/forms/d/1gR3bT79giwgYK7j3TwtGgxXB2gvScvhWg8ykG1mLo-g/
📅 Dijous, 5 de novembre de 2026
⏰9.00-14.00 h.
📍Sala Moll de Costa | Edifici Port Azahar | Port de Castelló
Peu de foto: El director de la càtedra, Francisco Toledo, (esquerra), amb Jaime Luezas, de Ports de l’Estat; Rubén Ibáñez, president de l’APC; José Llorca, de Ports de l’Estat; i Manuel J. García, director d’APC.
Informació i Foto. PortCastelló