La Generalitat Valenciana participa activament en la definició de polítiques turístiques sostenibles en àmbits costaners mediterranis
La directora general de Turisme, Raquel Huete, ha participat en la jornada ‘Dissenyant polítiques turístiques sostenibles per a les destinacions marítims i costaners mediterranis’, que ha tingut lloc a Màlaga.
Aquestes jornades estan organitzades pel projecte Mitomed +, una iniciativa europea per al desenvolupament sostenible al litoral mediterrani en la qual la Comunitat Valenciana ha participat a través de dos dels seus principals destinacions turístiques, Benidorm i la ciutat de València.
Raquel Huete, que ha intervingut a la secció «Necessitats de destinació: ús d’indicadors de sostenibilitat per a l’elaboració de polítiques basades en evidències», ha ressaltat que l’objectiu és analitzar la situació actual, pel que fa a la producció de dades per al mesurament de la sostenibilitat turística i l’ús d’aquestes dades en les polítiques turístiques, i obtenir els grans reptes sobre els quals avançar.
La directora general de Turisme ha recalcat que «el projecte europeu Mitomed + està dirigit a consensuar indicadors de sostenibilitat a la costa que siguin comparables en diferents destinacions», alhora que ha assenyalat que «com a resultat final es generarà un manual i una plataforma en línia a la qual es podran acollir totes les destinacions de la Mediterrània «i d’aquesta manera aplicar polítiques conjuntes dirigides a enfortir la sostenibilitat turística.
Huete ha incidit en la importància que totes les destinacions turístiques «compartim el mateix sistema d’indicadors de sostenibilitat adaptat als contextos concrets de cada destinació com a part integral de l’estratègia de destinació intel·ligent» i ha afegit que «és important que tinguem un sistema estandarditzat per al mesurament de la sostenibilitat, no només en platges, sinó a tot el territori «.
Així mateix ha recordat que des de la Generalitat Valenciana, i mitjançant l’Agència Valenciana del Turisme, «estem treballant integrant la sostenibilitat com a eix principal en els instruments de planificació i articulant programes d’actuació entorn d’ella».
D’aquesta manera, ha informat que des de Turisme s’han posat en marxa noves estratègies de revaloració del territori i de creació de nous productes turístics basats en la sostenibilitat, com l’Oficina de Destinació Turística Intel·ligent Comunitat Valenciana i el projecte en desenvolupament ‘Smart Beaches’ .
A tot això cal afegir segons la directora general, «el text de la propera Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat de la Comunitat Valenciana, actualment en tramitació en les Corts, que incorpora entre els seus principis bàsics i en diversos dels seus articles, la necessitat d’avançar conjuntament amb tots els agents turístics en un model turístic sostenible en el seu triple àmbit: econòmic, sociocultural i ambiental.
Informació i Foto: http://www.gva.es