Política

La Generalitat Valenciana donarà suport a la viabilitat i la continuïtat de les farmàcies rurals

La Casa dels Caragols de Castelló ha acollit una primera reunió entre representants de l’Associació de Farmàcies Rurals-VEC de la Comunitat Valenciana amb Jeanette Segarra, directora general de l’Agenda Valenciana Antidespoblament, i la sotsdirectora general d’Optimització i Integració de la Conselleria d’ Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Amparo Esteve.

Des de l’Agenda AVANT l’alcalde de Rossell i adjunt a la directora general, Evaristo Martí, ha destacat que «la continuïtat de les farmàcies en l’àmbit rural ens preocupa perquè va estretament lligada a la supervivència de molts municipis petits d’interior que estan en la nostra Agenda AVANT. Per això convidem a representants de la Conselleria de Sanitat, per entre tots buscar solucions a la problemàtica que ens plantegen «.

Les farmàcies de Viabilitat Econòmica Compromesa (VEC) sol·liciten de les diferents administracions un conjunt de mesures i canvis legislatius que garanteixin la viabilitat i reverteixin l’actual tendència que porta a la desaparició d’aquest servei essencial en el món rural.
En l’actualitat hi ha 73 d’aquestes farmàcies a la Comunitat Valenciana. La majoria d’elles, un total de 37, en municipis de les comarques de Castelló, 21 a la província de València i 15 a la d’Alacant.

Segons ha indicat Evaristo Martí, des de la Direcció General de l’Agenda AVANT en aquesta primera reunió s’ha volgut «escoltar a aquest col·lectiu per saber les seves necessitats i reivindicacions i a el mateix temps conèixer les alternatives que plantegen per aconseguir la seva viabilitat».

 

 

 

 

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint