La Generalitat Valenciana destina 782.635 euros a ajudes directes a deu projectes d’acció humanitària per ajudar la població ucraïnesa
El Ple del Consell ha aprovat el Decret pel qual sestableixen les bases reguladores per a la concessió directa dajudes per valor de 782.635 euros dirigides a finançar deu actuacions dacció humanitària demergència amb la població ucraïnesa afectada per la crisi provocada per lofensiva militar russa iniciada el 24 de febrer passat contra Ucraïna.
La vicepresidenta i Portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha assenyalat a la roda de premsa posterior a la reunió del Ple, que aquest tipus de mesures s’emmarquen dins del treball que s’està fent des del Consell “per fer front als efectes de la guerra i preservar el màxim possible l’atenció a les persones i la seva protecció”.
Les entitats beneficiàries han estat seleccionades atenent la complexitat de lajuda humanitària en el context bèl·lic que es desenvolupa a la zona i laccés als territoris als quals va destinada lajuda, que per les seves especials i singulars circumstàncies impedeixen la realització dun procediment de concurrència competitiva.
Així els ajuts de la Generalitat es destinaran a subvencionar les propostes presentades per Farmamundi, Creu Roja Espanyola, Acnur, Psicòlegs i Psicòlogues Sense Fronteres, Vides, Unicef, Junts per la Vida, Acció contra la Fam i Cesal.
La vicepresidenta ha informat que els projectes es desenvoluparan tant dins d’Ucraïna com als països fronterers que estan prestant ajuda a la població desplaçada, com Moldàvia, Polònia, Hongria, Romania o Eslovàquia.
Oltra ha explicat que l´objectiu d´aquestes accions és «crear zones segures d´allotjament i assentament, garantir un accés segur a aigua potable, sanejament i promoció d´higiene així com la distribució d´aliments i articles de primera necessitat i serveis bàsics de salut».
«També estan dirigides a garantir suport, tutoria i acompanyament en el restabliment del contacte amb familiars, suport psicosocial i de primers auxilis i ampliar i millorar la capacitat de resposta, acolliment, interpretació, mediació i tràmits legals», ha afegit.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana