La Generalitat treu a licitació la renovació de la xarxa de transport i difusió del múltiple digital de la Comunitat Valenciana
La Generalitat ha tret a licitació el contracte mixt de subministrament i posada en servei per a la renovació tecnològica de la xarxa de difusió de l’múltiplex autonòmic de la Comunitat Valenciana.
Durant el passat estiu, el Govern d’Espanya va aprovar, mitjançant el Reial Decret 391/2019, de 21 de juny, el Pla tècnic nacional de TDT que estableix que els prestadors de el servei públic de comunicació audiovisual televisiva de cobertura autonòmica han d’assolir, abans de l’ 1 de juny de aquest any, una cobertura de, al menys, el 98 per cent de la població per al canal múltiple digital o ‘múltiplex’ autonòmic (MAUT).
La Generalitat compta amb una xarxa pròpia per al transport i difusió de TDT, que permet la difusió de l’múltiple digital autonòmic, pel qual es transmet el senyal tant dels canals públics À Punt, À Punt HD i À Punt Ràdio, com dels privats 8 Mediterrani i BOM Cinema.
Per tal de complir amb la normativa vigent i prestar el servei en les condicions exigides, la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), ha tret a licitació un nou contracte per a la renovació tecnològica de la xarxa.
La xarxa actual es troba en una situació d’obsolescència funcional i tecnològica, de manera que requereix la substitució i renovació del seu equipament amb equips d’última generació, que permetin millorar i incrementar l’operativitat, les prestacions i la fiabilitat de la xarxa, així com reduir substancialment el consum elèctric dels centres emissors i reemissors.
Segons el director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, José Manuel García Duarte, “amb aquesta iniciativa es garanteix la millora de la qualitat de l’servei públic de radiodifusió i televisió d’àmbit autonòmic en tot el territori de la Comunitat Valenciana”.
“A la fi de l’procés ha continuat els ciutadans i les ciutadanes de la Comunitat Valenciana han de comprovar que s’ha produït una millora en la qualitat de l’emissió i un augment de la continuïtat de l’servei, és a dir, menys errors i menys talls d’emissió en aquests canals al seu televisor “.
D’altra banda, García Duarte ha explicat que, “atès que el senyal de televisió és extremadament exigent en capacitats i latència, la nova xarxa de transport i distribució de senyal ens permetrà, amb el temps, oferir més serveis d’alt valor afegit i servirà de punt de partida per a la futura evolució de la xarxa de la Generalitat a el complet “.
“De fet, ha afegit els primers beneficiats de la renovació de la xarxa, que suposa convertir-la en una xarxa multiservei, seran els serveis d’emergències i seguretat de la Generalitat, que són els seus principals usuaris actuals”.
Subministrament i serveis
L’objecte d’el contracte és el subministrament, instal·lació i posada en servei d’equipament per a la renovació tecnològica de la xarxa, així com la desinstal·lació de l’equipament substituït i la prestació d’un servei de garantia de el nou equipament.
Això inclou el subministrament d’equipament ‘maquinari’ i ‘software’ dels subsistemes de difusió i distribució de l’múltiple digital autonòmic, així com els serveis de formació de personal de la Generalitat sobre l’equipament; el servei de suport directe dels fabricants que ho subministren; i la documentació associada a les instal·lacions realitzades.
El contracte té un pressupost estimat de 2.476.000 euros, a executar en 12 mesos. El termini per a la presentació d’ofertes acaba el pròxim 2 de març de 2020.