La Generalitat treu a informació pública els tres primers projectes del nou mapa de transport
La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha tret a informació pública els tres primers projectes de servei públic de transport de viatgers per carretera, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, DOGV. Es tracta d’un projecte en cada província, la concessió CV 005 Onda-Castelló de la Plana, CV 109 Montserrat-València i CV 211 Elx-Rodalies.
El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carles Domingo, ha destacat que “aquests tres primers projectes són un pas més per a la definició del nou mapa de transport interurbà que va presentar la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Maria José Salvador, al novembre, i que té com a objectiu millorar la xarxa, fer-la més eficient i garantir al 100% dels municipis un transport públic que respongui als criteris de demanda, servei i qualitat que demanen els usuaris del segle XXI “.
En aquest sentit, el director general ha recordat que el passat mes de novembre es va presentar el nou mapa concessional configurat per 41 concessions de transport, vuit a la província de Castelló, 15 a València i 16 a Alacant, a més de dues interprovincials que connecten les províncies d’Alacant i València.
Entre les principals novetats destaquen la inclusió del transport a la demanda i l’adaptació i modernització dels autobusos. A més, es millora la connexió amb els equipaments i serveis públics bàsics, cosa que no estava garantit amb les anteriors concessions caducades que portaven en funcionament més de 20 anys.
Per això, ara el següent pas ha estat la redacció dels projectes de servei públic i l’exposició pública per a demanar l’opinió d’ajuntaments, operadors, altres agents socials i ciutadans en general.
El termini de presentació d’al·legacions és de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació en el DOGV i “a partir de les al·legacions la Conselleria estarà en condicions d’identificar les qüestions que siguin susceptibles d’incorporar als nous projectes que serviran de base per a la licitació de les noves concessions de servei públic que començarà a gestar al llarg d’aquest any 2018 “.
L’objectiu, ha explicat el director general, és organitzar una nova xarxa de transport més equilibrada, que respongui a les particularitats socials i territorials de la Comunitat Valenciana i que permeti una major accessibilitat de la població al sistema de transport públic.
S’incrementen un 40% les expedicions entre Onda i Castelló
Segons l’avantprojecte que avui publica el DOGV, la nova concessió 005 Onda-Castelló tindrà una longitud total de 493 quilòmetres, repartits en sis noves línies i 11 autobusos, per atendre 32.000 habitants de 26 poblacions.
Així donarà servei a La Pobla d’Arenós, Els Calpes (Pobla d’Arenós), Montanejos, Arañuel, Cirat, El Tormo (Cirat), Torrechiva, Lludient, La Giraba de Dalt (Lludient), La Giraba de Baix (Lludient) Argeleta, Vallat , Toga, Espadella, Fanzara, Torralba de la Pineda, Fonts d’Aiòder, Vilamalur, Aiòder, Suera, Alcúdia de Veo, Veo (Alcúdia de Veo), Tales, Artesa (Onda), Ribesalbes i Onda.
Una de les novetats és que la línia principal entre Onda i Castelló tindrà un 40% més d’expedicions que la freqüència actual constituint com a node de transport i centre principal d’atracció de la demanda.
A més, totes les expedicions realitzaran el seu itinerari passant per l’Hospital de La Plana, l’Hospital Provincial i la Universitat Jaume I, i assegurarà la connexió aproximadament cada hora amb aquests centres. A més tots els municipis que es troben a l’oest d’Onda milloren substancialment la seva oferta de servei.
Per a aquells nuclis de població on la demanda és insuficient s’ha establert un servei de Transport a la Demanda que permetrà adaptar la prestació a les necessitats de la població rural.
També es contempla tant la integració del servei de transport escolar, a partir del 2020, amb les línies regulars com la comunicació directa amb els hospitals de la Plana i Provincial així com amb la Universitat Jaume I o les estacions de Rodalies de Renfe a Vila- real, Almassora i Castelló.
La nova proposta estarà formada per 6 línies i, un cop s’incorpori el transport escolar, tindrà 9. Línia 1: Onda-Vila-real-Castelló de la Plana, Línia 2: Pobla d’Arenós-Onda, Línia 3: Lludient-Ona , Línia 4: Fonts d’Aiòder-Onda, Línia 5: Alcúdia de Veo-Onda, Línia 6: Ribesalbes-Onda, Línia 7: Els Calpes-Pobla d’Arenós-Montanejos, Línia 8: Cedramán-Montanejos, Línia 9: Corts de arenós-Montanejos. A aquestes línies cal afegir el servei a la demanda a les poblacions de Villamalur, Torralba o les Girabas.
Informació iFoto: http://www.gva.es