DestacatPolítica

La Generalitat se suma a la celebració del Dia Europeu de la Protecció de Dades

La Generalitat se suma a la celebració del Dia Europeu de la Protecció de Dades amb el lema ‘Protegir les dades per protegir les persones’, amb l’objectiu de commemorar aquesta data i recordar la importància d’aquest dret fonamental, proclamat pel Consell de Europa el 2006.

La Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat busca conscienciar la ciutadania i el personal empleat públic de l’Administració valenciana sobre la rellevància de protegir les dades de caràcter personal en un món globalitzat i interconnectat, on la tecnologia canvia i avança ràpidament.

Gran part de l’evolució tecnològica recent, especialment pel que fa a la intel·ligència artificial, es basa en el tractament de dades personals. L’ús final d’aquesta tecnologia implica la interacció amb persones, cosa que requereix el tractament de dades personals derivades d’aquestes interaccions.

En aquest context, la Delegació de Protecció de Dades recorda que la ciutadania és titular del dret fonamental a la protecció de dades, cosa que implica un control sobre aquestes i es tradueix en una sèrie de drets concrets que la ciutadania pot exercir: conèixer si es estan tractant o no les vostres dades de caràcter personal, dret d’accés; obtenir la rectificació de les vostres dades personals quan siguin inexactes, dret de rectificació; sol·licitar la supressió de les vostres dades de caràcter personal quan concorrin determinades circumstàncies, dret de supressió; i si aquest dret s’exerceix en relació amb cercadors d’Internet, s’anomena dret a l’oblit. També es preveuen els drets d’oposició, de portabilitat o de no ser objecte de decisions automatitzades.

La Generalitat posa a disposició dels ciutadans i les ciutadanes una guia en matèria de protecció de dades a través de la pàgina web.

Alhora, la ciutadania pot presentar reclamacions davant la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat si considera que els seus drets han estat vulnerats. La forma de presentar aquesta reclamació, tant de manera presencial com telemàtica, es pot consultar a la seu electrònica de la Generalitat.

La Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat, creada el 2018, té com a objectiu informar i assessorar els responsables i empleats públics de la Generalitat sobre les obligacions que imposa la normativa de protecció de dades; supervisar-ne el compliment; assessorar sobre les avaluacions dimpacte de dades personals; cooperar amb l’Agència Espanyola de Protecció de Dades; a més d’actuar com a punt de contacte per a les persones interessades en qüestions relatives al tractament de les dades personals ia l’exercici dels seus drets.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint