La Generalitat reafirma el compromís amb una societat diversa i solidària, que valora la riquesa cultural i humana que les persones migrants aporten
La secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, ha destacat que les persones migrants aporten un valor incalculable a la Comunitat Valenciana.
Durant un acte a la seu de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge amb motiu del Dia Internacional de les Persones Migrants, Asunción Quinzá ha indicat que “des de la Generalitat apostem per construir una Comunitat Valenciana inclusiva, respectuosa i solidària, una societat que obri els braços als qui fugen del patiment i busquen en un altre lloc l’oportunitat de viure amb dignitat”.
A més, davant de representants consulars i entitats que agrupen persones d’altres països, Quinzá ha expressat el desig que les migracions siguin una oportunitat i no una tragèdia.
Al Dia Internacional de les Persones Migrants, la Generalitat reafirma el seu compromís amb una societat diversa i solidària, que valora la riquesa cultural i humana que les persones migrants aporten.
Servei Atles
La Conselleria disposa del servei Atles d’informació i atenció en matèria de migració i refugi, que facilita informació bàsica sobre els recursos públics i socials existents i deriva les persones ateses a aquells més adequats a les necessitats específiques.
També ofereix informació i assessorament jurídic especialitzat a professionals dels serveis socials d’atenció primària bàsica i de les entitats socials que atenen directament les persones migrants i refugiades sobre els tràmits administratius relacionats amb els procediments de nacionalitat, estrangeria i asil.
De les 5.707 atencions fetes durant el tercer trimestre de l’any, 4.377 (76,70%) han estat intervencions fetes directament amb persones usuàries. D’altra banda, les consultes realitzades per part dels professionals han suposat un 23,30%, amb un total de 1.330 atencions.
Per províncies, 2.386 van tenir lloc a la província de València, 1.993 a la d’Alacant i 1.328 a la de Castelló.
Pel que fa al perfil de les persones usuàries, el 61,16% són dones, el 61,91% se situa a la franja d’edat compresa entre els 31 i els 50 anys i el país d’origen més comú és Colòmbia (38.33%) , seguit de Veneçuela (10.98 %).
Pel que fa al tipus de demanda, la més comuna entre els i les usuàries és l’assessorament jurídic en estrangeria (44,14%) i l’assessorament jurídic en protecció internacional (13,26%).
A la Comunitat Valenciana hi ha tres oficines que ofereixen atenció especialitzada a persones migrants, refugiades i sol·licitants de protecció internacional.
Les persones interessades poden contactar a través del telèfon gratuït 900 404 403 i dels correus electrònics: Alacant: atlas.alc@gva.es; Castelló de la Plana: atlas.cas@gva.es; València: atlas.vlc@gva.és. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i dimarts i dimecres de 15.00 a 19.00 hores.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana