La Generalitat publica l’adjudicació de la línia València Metropolitana Nord-Oest que donarà servei a més de dos milions d’usuaris cada any
L’Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), dependent de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, ha publicat l’adjudicació del projecte de servei públic de transport per carretera amb autobús “CV-103. València Metropolitana Nord-Oest” a Edetania Mobilitat, S.L.
La consellera de Medi Ambient, Salomé Pradas, ha destacat que aquest servei de transport “és un dels corredors d’autobús de més demanda a l’àrea metropolitana, amb un nombre estimat de 2,1 milions de viatgers anuals”.
Pradas ha explicat que el servei atén les connexions amb València al corredor nord-oest metropolità, servint els municipis de Benaguasil, Benissanó, Bétera, Bugarra, Burjassot, Gestalgar, la Pobla de Vallbona, l’Eliana, Llíria, Nàquera, Paterna, Pedralba , Riba-Roja de Túria, Sant Antoni de Benagéber, Serra i Vilamarxant, el que representa població de 334.151 habitants.
El nou contracte, que té una durada de 10 anys amb un pressupost de 94,4 milions d’euros, representarà -segons ha indicat la consellera- “un gran salt qualitatiu en el servei, ja que es duplicarà l’oferta de servei actual, cosa que permetrà una millora de freqüències de pas general a tot el corredor”.
El servei s’estructura en 24 línies diürnes i 4 línies nocturnes, amb 695 expedicions en dies feiners, 263 expedicions en dissabtes i 131 en diumenges i festius. En total, es faran 184.534 expedicions a l’any i es recorreran 1.092.068 km a l’any.
Pradas ha posat en valor l’aposta del Consell per la transició energètica i la gestió sostenible. “El nostre objectiu és que la ciutadania vegi el transport públic com a primera opció de mobilitat i que sigui el més sostenible possible. Per això s’incorporaran 50 vehicles elèctrics, una mesura que, a més, elimina l’impacte acústic”. A més, ha assenyalat, “els vehicles seran accessibles a persones de mobilitat reduïda i la flota incorporarà a més sistemes de geolocalització per permetre informació en temps real de l´horari de pas en parada”.
Millorar la intermodalitat
Els nous serveis contribueixen a obtenir sinergies amb tot el sistema de transport públic, de manera que es milloren les connexions amb estacions de metro per als municipis atesos. Es potencien també les connexions amb centres de gran atracció com ara l’Hospital de Llíria, la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Campus de Tarongers de la Universitat de València (UV). I es creen serveis nocturns, en aquelles franges horàries no cobertes per Metrovalencia.
Aquest és un dels sis contractes que són adjudicats per l’Autoritat de Transport Metropolità de València, en aplicació de la Llei de Mobilitat de la Comunitat Valenciana, i que suposaran la renovació dels serveis metropolitans d’autobús.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana