La Generalitat presenta el procediment per minimitzar l’impacte territorial d’habitatges a sòl no urbanitzable
La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha presentat a Oriola el ‘Manual Director de la Minimització de l’Impacte Individualitzat en Sòl no Urbanitzable’ a representants municipals i tècnics i tècniques de l’àmbit urbanístic de la comarca del Baix Segura.
Aquest manual explica de manera “senzilla i intuïtiva” el procediment per minimitzar l’impacte territorial d’habitatges a sòl no urbanitzable i el mecanisme que facilitarà als municipis disminuir l’impacte generat per les edificacions aïllades a sòl no urbanitzable, per a aquells habitatges que estan construïts abans del 20 d’agost del 2014 i compleixen les condicions contemplades a la llei.
A l´acte de presentació hi ha assistit el director general d´Urbanisme, Vicent García Nebot; la delegada del Consell a Alacant, Antonia Moreno; el director del Pla Vega Baixa Renhace, Antonio Alonso Miravete; l’alcaldessa d’Oriola, Carolina Gracia, i l’edil d’Urbanisme de la ciutat, José Aix.
García Nebot ha estat l’encarregat d’introduir el manual que ajudarà els municipis a regularitzar l’estat dels habitatges susceptibles de legalització.
Amb aquest instrument, es posa a disposició de persones particulars, sota el control de l’Administració pública, una via per minimitzar l’impacte territorial per mitigar els efectes negatius de l’edificació clandestina d’habitatges en sòl no urbanitzable.
7.600 habitatges catalogats al Baix Segura
En aquest sentit, el director general s’ha referit als 7.600 habitatges unifamiliars a la Vega Baixa dels 194.000 localitzats a tota la Comunitat Valenciana, “que poden aprofitar-se d’un procediment que hem realitzat per part de la Generalitat per legalitzar-los”. Així, “hem catalogat aquests habitatges i hem comprovat que poden ser objecte de regularització, de legalització”, ha indicat.
Segons García Nebot, es pot procedir de dues maneres. “De manera col·lectiva, amb diversos habitatges que s’organitzin per poder-ho fer, o amb aquest manual que hem creat per a la minimització individualitzada que és molt més ràpida, molt més efectiva i permet als ajuntaments que cadascun d’aquests habitatges puguin legalitzar les seves construccions , de manera que, en legalitzar-les, puguin entrar al trànsit immobiliari d’una manera molt més àgil i que puguin augmentar de valor”, ha afegit.
Així mateix, el director general d’Urbanisme ha explicat que “ara els municipis han d’articular fórmules per arribar a tots els veïns i veïnes per informar-los que tenen aquesta possibilitat de legalitzar-ne la propietat i com ho poden fer”.
La legalització d’aquests habitatges en situació no regular facilitarà l’accés als usos residencials com a subministrament d’aigua, clavegueram i depuració d’aigües residuals i recollida de residus als propietaris i propietàries dels habitatges construïts fora de les lleres legalment establertes, cosa que contribuirà a minimitzar els problemes ambientals, urbanístics i econòmics que la situació administrativa anterior no permetia.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana