La Generalitat oferirà ajuts de més de 9.000 euros a les empreses per cada persona treballadora que se sumi a la jornada de 32 hores
La Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de la Direcció General de Treball, oferirà ajudes de més de 9.000 euros durant tres anys a les empreses per cada persona treballadora que se sumi a la jornada de 32 hores.
El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha presentat avui la Cimera Internacional de la Setmana de Quatre Dies (Four Day Week International Summit) juntament amb les ajudes que està preparant el Consell per donar suport a les empreses valencianes que se sumin a la reducció horària.
Nomdedéu ha explicat que la Generalitat oferirà els ajuts amb determinades condicions. Així, hi ha d’haver un acord previ amb la representació legal de les persones treballadores i un pla de millora de la productivitat per al qual comptaran amb el suport de l’IVACE.
Quant a les quanties de les ajudes, Nomdedéu ha detallat que el primer any complet d’aplicació del programa rebran una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla, el segon any 2.746,10 euros i el tercer any 1.373, 05 euros.
Pel que fa a l’esdeveniment, el responsable d’Ocupació ha informat que se celebrarà els propers dies 27 i 28 de maig al Complex Esportiu-Cultural “La Petxina” de València i espera reunir més de dues-centes persones que debatran sobre el futur del i compartiran experiències sobre la iniciativa de reducció de la jornada laboral a quatre dies o trenta-dues hores setmanals.
Es tracta d’un esdeveniment organitzat per LABORA, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, i que compta amb el suport de l’Ajuntament de València, així com de la plataforma internacional Four Day Week Global i del centre de recerca britànic Autonomy.
El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha assenyalat que l’organització d’aquesta trobada internacional a València suposa un reconeixement a la tasca del Consell en matèria de reducció del temps de treball i situa la Comunitat Valenciana com la principal referència pública al món d’aquesta nova proposta”. En aquest sentit, ha recordat que la Generalitat és la primera institució a posar en marxa uns ajuts públics per a les empreses que voluntàriament decideixin participar en aquest projecte.
Nomdedéu ha explicat que hi ha una raó molt clara per obrir aquest debat: “estem treballant més de cent hores de la mitjana europea, però som un dels països menys productius. No és certa l’equació que com més hores de treball, més productivitat , hi ha alguna cosa que falla i probablement sigui la productivitat”, ha assenyalat.
El responsable d’Ocupació ha insistit que el que pretén el Consell és fer una reflexió “en veu alta, amb especialistes, amb empreses que ja ho han posat en marxa, amb els sindicats, conèixer també les experiències que s’han dut a terme a altres països (vénen de 30 països diferents) perquè ens donin la seva opinió sobre com produir millor per poder treballar menys”.
Pel que fa al moment actual de crisi energètica, el director general de LABORA ha emfatitzat la necessitat d’obrir aquest tipus de debats de fons sobre els problemes actuals del mercat laboral, abordant noves iniciatives com aquesta que poden contribuir directament a millorar la productivitat, reduir desplaçaments i optimitzar lús de lenergia a les empreses.
Cimera Internacional
L?esdeveniment comptarà amb sis panells de debat i tres ponències o diàlegs principals. El programa complet ja es pot consultar a consultar aquí i compta amb més de trenta ponents de la Comunitat Valenciana i de la resta de l’Espanya, així com amb personalitats rellevants d’Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, Itàlia, Islàndia, Irlanda, Estats Units, Escòcia, Gal·les i Nova Zelanda, entre d’altres.
Entre els participants, cal destacar la vicepresidenta segona i ministra de Treball del Govern d’Espanya, Yolanda Díaz, l’enginyer i exministre d’Indústria i Energia, Joan Majó, els secretaris generals d’UGT i CCOO, Unai Sordo i Pepe Álvarez, l’economista i sociòloga del Boston College, Juliet Schor, el diputat del parlament britànic i ex-portaveu d’economia del Partit Laborista, John McDonnell, el diputat al Congrés i líder de “Més País”, Iñigo Errejón, la diputada del parlament d’Irlanda, Neasa Hourigan , l’experta en negociació col·lectiva del sindicat alemany IG Metall, Sophie Jaenicke, o el fundador de l’empresa financera Perpetual Guardian, Andrew Barnes, una de les primeres empreses al món que va implantar la setmana laboral de quatre dies.
La inscripció és gratuïta per a totes les persones que hi vulguin assistir i es pot tramitar a través de la pàgina web oficial de la cimera
Informació i Foto: Generalitat Valenciana