Política

La Generalitat millorarà l?eficiència energètica de 34 grans edificis públics amb fons europeus

La Generalitat Valenciana escometrà al llarg del 2022 la rehabilitació energètica de 34 grans immobles públics amb els fons procedents del Mecanisme Europeu de Recuperació i Resiliència, una de les línies del fons Next Generation UE. Gràcies al conveni signat per la Generalitat amb el Govern per al desenvolupament Programa d’Impuls a la Rehabilitació d’Edificis Públics (Pirep) la inversió total superarà els 60 milions d’euros, dels quals 51 milions procediran del MERR i la resta de fons propis de la Generalitat.

Així ho ha explicat el director general de Coordinació de l´Acció de Govern i responsable de l´Oficina Valenciana per a la Recuperació, Juan Ángel Poyatos. “Es tracta dʻuna actuació històrica que permetrà atendre reformes en immobles seguint la línia que marca la Unió Europea i que persegueix reduir les emissions amb la millora de lʻeficiència energètica”, ha explicat-

Les actuacions seleccionades, que s’executaran gràcies a la signatura d’aquest conveni, pertanyen a diversos departaments de la Generalitat a més de les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana. “Des del principi s’ha treballat perquè el pla fos coparticipat per tots els departaments que han estat els que han proposat les actuacions a incloure dins del programa que posteriorment ha estat validat tècnicament pel ministeri”, ha assenyalat Poyatos.

El programa el conformen 34 actuacions dividides en dues fases. A més, el conveni també inclou una àmplia llista de reserva amb edificis per assegurar l’execució del pla.

“Entre hi ha centres sanitaris, docents i assistencials de tota la Comunitat Valenciana, així com alguns edificis singulars com La Ciutat de les Arts i les Ciències i la Casa dels Caramels [ubicada al carrer Navellos] a València, el centre per a la Memòria Històrica a Alacant o l’edifici de Correus a Castelló de la Plana”, ha explicat Poyatos.

Així, per exemple, per millorar la climatització i l’eficiència energètica del Museu de les Ciències, la il·luminació de L’Hemisfèric i de L’Umbracle, espais tots de Cacsa, es destinaran 8,5 milions d’euros. L’objectiu és obtenir un estalvi d’almenys el 30% del cost energètic actual, cosa que s’aplica a la totalitat dels projectes del Pirep. Pel que fa a la rehabilitació integral i posada en ús de l’edifici conegut com La Casa dels Caramels a València, el pla destina una mica més de mig milió d’euros.

Per a la rehabilitació de l’edifici ubicat al Port d’Alacant i que acollirà l’Institut Valencià de Memòria Democràtica es destinen al Pirep més de 700.000 euros, mentre que l’antic edifici de Correus de Castelló de la Plana, que ha estat adquirit recentment per la Generalitat Valenciana rebrà una aportació de fons europeus superior a 1,4 milions d’euros.

8,8 milions per a les universitats valencianes

Les cinc universitats públiques valencianes realitzaran diferents actuacions als seus campus finançades pel Pirep amb 8,8 milions d’euros, fet que els permetrà millorar energèticament immobles com a aularis, biblioteques i altres espais.

Aquests exemples es completen amb actuacions en millora de l’eficiència energètica a centres de salut com els de Petrer, Elda, Villena o Biar, el servei d’urgències de l’Hospital General de Castelló, així com en espais sociosanitaris, com ara els centres de gent gran de Paterna i Oriola. També s’aprofitarà per millorar instal·lacions energètiques vinculades a Agricultura, com ara l’estació experimental d’Elx.

La Ciutat Administrativa 9 d’Octubre també rebrà inversió del Pirep per millorar la seva eficiència Tres immobles singulars propietat de la Generalitat com són el Palau de Calatayud, el Palau de Pineda, seu de la Vicepresidència Segona de la Generalitat, i el recent adquirit Palau de Tremolar (tots tres a València) també formen part del conveni signat amb el Govern, si bé la inversió està prevista per a una segona fase.

Juan Ángel Poyatos ha recordat que “aquest programa forma part del Mecanisme Europeu de Recuperació i Resiliència amb què la Unió Europea impulsa un canvi sostenible i digital i que per al 2022 la Comunitat Valenciana tindrà adjudicats 1.200 milions d’euros”.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint