DestacatEducació

La Generalitat millora l’accés a Internet a tots els centres educatius públics de la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través de les conselleries d’Hisenda i Model Econòmic i d’Educació, Cultura i Esport, ha tramitat un nou contracte per a l’ampliació de l’ample de banda en centres educatius públics per millorar la connectivitat a les aules i aplicar de forma eficaç les TIC a les metodologies educatives.

En concret, els centres que encara no comptaven amb fibra o 300 Mbps veuran millorada la seva connexió a Internet incrementat el seu ample de banda fins a aquest mínim, amb la possibilitat de ser augmentat en què cas que algun centre així ho requereixi per les seves característiques i necessitats de trànsit.

El nou contracte complementa les actuacions que ja s’estaven duent a terme en matèria de connectivitat i ampliació de l’ample de banda en alguns centres de la Comunitat. L’objectiu és que, durant el curs 2020-2021, tots els centres educatius públics, prop de 1.650, disposin d’una connexió a Internet amb fibra de banda ampla de 300 Mbps, fàcilment ampliable si cal i així se sol·licita.

El contracte té un cost total de 2.407.900,00 euros, IVA inclòs, que l’empresa adjudicatària, Telefónica, ha d’executar en un termini de 5 mesos, per actuar sobre un total de 1.663 seus: 603 pertanyents a la província d’Alacant, 268 a la de Castelló i 732 a València.

Fins aquest moment, el 94% dels centres educatius comptava amb un servei d’Internet de banda ampla de 100 Mbps i alguns no comptaven encara amb fibra òptica a causa del seu emplaçament. Aquest procés completa la millora del servei i l’ampliació de l’ample de banda, de forma generalitzada, en la totalitat de centres públics de el sistema educatiu valencià.

D’aquesta manera, el proper curs, aproximadament, 600.000 alumnes i el seu professorat es beneficiaran d’aquesta millora en els centres que imparteixen ensenyaments obligatoris (CEIP, CEP, CEE, CRA, IES, SES, CEED), a més d’altres com escoles infantils públiques , els centres integrats públics de Formació Professional (CIPFP), centres de Formació de Persones Adultes (FPA), els CEFIRE, els serveis psicopedagògics (SPE), les escoles oficials d’idiomes, els conservatoris professionals de música i dansa i els centres de l’ISEACV , dependents aquests últims de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, José Manuel García Duarte, ha destacat la importància d’aquesta iniciativa, “ja que la velocitat d’Internet i una bona connectivitat són factors determinants per a la digitalització dels centres educatius i per a l’educació a distància “. García Duarte ha recordat que, “si bé Internet ens facilitava introduir metodologies innovadores a les aules, ara s’ha convertit en una eina indispensable per garantir el dret a l’educació dels nostres alumnes a el temps que preservem la seva salut”, ha afegit.

A més, “la fibra dotarà a tots els centres d’una millor transmissió de dades i la possibilitat de connectar molts equips sense reduir la velocitat, minimitzant les interferències i els talls de connexió i millorant la seguretat de la xarxa i la qualitat de vídeo i so “. “Si pensem en l’ús que donem a les videoconferències, per exemple, aquestes millores facilitaran considerablement el dia a dia d’alumnes i docents”, ha indicat.

Aquesta mesura se suma a l’objectiu de modernització en TIC i digitalització dels centres educatius, que ha impulsat la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport i que compta ja amb altres accions com la dotació de prop de 80.000 dispositius mòbils, entre tauletes i ordinadors, per treballar a les aules i la implantació progressiva de noves eines TIC de treball col·laboratiu.

Aquestes noves eines permeten l’agilització de tràmits entre els centres i les famílies per desburocratitzar la gestió dels centres, la millora de les destreses en la utilització de materials digitals per a l’aprenentatge a l’aula i el foment d’eines digitals col·laboratives de treball i coordinació telemàtica.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint