La Generalitat llança la campanya ‘Viatgem en silenci adreçada a les persones usuàries dels serveis de transport públic
La Generalitat ha llançat la campanya «Viatgem en silenci» dirigida a les persones usuàries dels diferents serveis de transport públic. L’objectiu és recordar a viatgeres i viatgers de guardar silenci i no parlar durant els desplaçaments disminueix considerablement la possibilitat de contagi de COVID-19.
La campanya s’ha instal·lat en diferents suports informatius en estacions ia l’interior dels trens i tramvies en servei de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.
Al seu torn, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha intensificat la campanya informativa de les mesures en vigor amb el nou servei d’auxiliars COVID-19, que s’encarreguen de la comunicació directa amb les persones usuàries.
Aquest personal auxiliar tenen com a missió principal informar viatgeres i viatgers sobre les mesures de prevenció adoptades en el transport públic, com a conseqüència de la pandèmia, i col·laborar en el control d’aforament, ajudant a la correcta distribució de clients i clientes en andanes i unitats .
Des de l’empresa pública també es recorda que és obligatori la utilització de mascareta de protecció homologada durant tota l’estada i en tot moment dins de les instal·lacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant. Amb aquest motiu, FGV facilita la seva compra en diferents màquines automàtiques distribuïdes per les principals estacions de les dues xarxes
També es recorda que els clients tenen a la seva disposició dispensadors de gel hidroalcohólico als vestíbuls de les estacions ia l’interior de les unitats de metro i tramvia, i que cada tres minuts es renova completament l’aire a l’interior de totes les unitats de l’empresa pública.
Finalment, es recorda que FGV ha reforçat la neteja i desinfecció de l’material mòbil i les instal·lacions per a major seguretat en els desplaçaments.
Com a mesura addicional a les de neteja, desinfecció i renovació de l’aire que ja es vénen realitzant en els últims mesos, tant en tallers com en les terminals de línies, l’empresa pública ha ampliat les tasques de neteja dels trens i tramvies en servei durant el recorregut dels mateixos en les anomenades hores vall, les de menor presència de viatgers, amb més personal destinat a aquestes tasques.
Al seu torn, FGV ha incorporat també la desinfecció per mitjà de nebulització volumètrica amb peròxid d’hidrogen. Al llarg d’aquests últims mesos, l’empresa pública ha estudiat, analitzat i comprovat aquest sistema de desinfecció, el qual ha estat ratificat pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) certifica l’anul·lació total de la capacitat infectiva de la SARS-CoV- 2, amb el que s’aconsegueix una absoluta desinfecció integral.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana