Més notíciesMunicipis

La Generalitat licitarà aquest any les obres de supressió de pas a nivell de l’avinguda de Beniardà de el TRAM d’Alacant a Benidorm

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha visitat Benidorm per fer seguiment de les obres d’ampliació de l’estació i construcció d’el nou dipòsit per al material mòbil de la Línia 9 de el TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia ), ubicat en aquesta localitat.

En aquesta mateixa visita, el conseller ha anunciat que «en breu finalitzarà la redacció de el projecte de supressió de pas a nivell de l’TRAM d’Alacant per l’avinguda de Beniardà, al costat de la pròpia estació, i que posteriorment s’iniciarà el procés de licitació d’aquestes obres, pressupostades en més de 5 milions d’euros i un termini d’execució de 22 mesos «.

«Aquest projecte contempla el condicionament d’un pas inferior per a vehicles que posarà fi als problemes de trànsit que es produeixen en aquest punt d’accés a Benidorm», ha explicat Arcadi Espanya.

En la seva intervenció, el conseller també ha fet referència a la situació actual i ha assenyalat que «Benidorm és una de les capitals turístiques de la Mediterrània i que sens dubte també travessa un moment difícil, tot i les ajudes que la Generalitat ha articulat. El sector ha d’evolucionar i avançar i un d’aquests pilars per fer-ho és la mobilitat sostenible, per la qual cosa hem de ser capaços que el conjunt de l’motor econòmic sigui sostenible i respectuós amb l’entorn «.

Arcadi Espanya ha estat acompanyat per l’alcalde de Benidorm, Antonio Pérez, i la directora gerent de FGV, Anaïs Menguzzato que han comprovat també el funcionament del primer cicloparc, destinat a l’aparcament gratuït de bicicletes dels usuaris dels serveis de l’TRAM d’Alacant .

Ampliació de l’estació i nou dipòsit

Les obres en execució han estat possibles gràcies a la cessió per part de l’Ajuntament de Benidorm de 5.534 metres quadrats i compten amb un pressupost de 1,9 milions d’euros, IVA inclòs.

El conseller ha volgut agrair «a l’Ajuntament de Benidorm i al seu alcalde la col·laboració prestada en tot moment i que està fent possible l’execució d’aquesta nova infraestructura».

Aquesta actuació està inclosa com a part de el projecte de remodelació de les andanes i millora de l’accessibilitat de les estacions i baixadors que executa actualment Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en diferents punts de la Línia 9.

Segons ha destacat el mateix conseller que «una vegada finalitzades les obres en el seu conjunt en el proper mes d’octubre d’enguany s’haurà aconseguit millorar l’accessibilitat i condicions d’ús de les persones usuàries que accedeixen a Benidorm a la xarxa de l’TRAM d ‘ Alacant «.

«A més amb el nou dipòsit es facilita la tasca de manteniment dels trens de Línia 9 i fins i tot de Línia 1, en cas de necessitat, amb una major capacitat de resposta davant incidències i oferint en definitiva un millor servei als viatgers i viatgeres» .

Sobre les obres que s’executen en Línia 9, Arcadi Espanya ha destacat que s’executen segons el previst i que després de les obres de renovació dels trams Teulada-Gata de Gorgos-Dénia es realitzaran les de la variant de l’Quisi i dels ponts de l’ Algar i Mascarat per completar les actuacions previstes.

Aquesta actuació, a l’igual que la resta que s’executen en la Línia 9, és susceptible de ser cofinançades per la Unió Europea a través de el Programa Operatiu de Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder).

Amb una superfície de 2.224,8 metres quadrats, el nou dipòsit acollirà l’estacionament de trens a cobert i la realització de revisions ràpides de les unitats, sense necessitat que les unitats hagin de desplaçar-se fins Tallers Campello.

El nou dipòsit equipat amb tres vies, una d’elles electrificada, estarà equipat amb fossat, passarel·la, netejador de bogies, instal·lació pneumàtica i compressora i altres instal·lacions.

Aquestes instal·lacions està previst que acullin les unitats dièsel de la sèrie 2.500, que en l’actualitat presten servei en la Línia 9, i les de la sèrie 5.000, les duals electrodiésel, que s’incorporaran a aquesta mateixa línia un cop finalitzin les obres de modernització que s’estan duent a terme.

A més, també podran donar cabuda als tren-TRAM de la sèrie 4.100 que realitzen els trajectes de la Línia 1 (Estels-Benidorm) per estacionar o ser revisats si es considera oportú per motius d’operativitat.

Un avantatge addicional és la possibilitat de realitzar manteniments menors a Benidorm d’unitats que presten servei en la Línia 9 en cas que hi hagi una afecció extraordinària a el servei o talls de via per obres, a més de poder disposar d’un major espai per a estacionament de trens que l’existent previ a l’inici de les obres.

A l’tractar-se d’una obra nova, està prevista l’adequació d’espais per a vestuaris, despatxos i sala polivalent o de formació.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint