DestacatMés notícies

La Generalitat invertirà 3,3 milions d’euros en millores tècniques dels tallers Machado de Metrovalencia

La Generalitat ha decidit invertir 3,3 milions d’euros, IVA inclòs, en millores tècniques dels tallers Machado de Metrovalencia per instal·lar un nou enclavament electrònic i realitzar diferents reparacions a la coberta, en la refrigeració i en la ventilació de taller.

L’objectiu, en el cas de l’enclavament, és garantir la seguretat de moviments interns dels trens en aquestes instal·lacions i d’entrada i sortida a l’recinte que serveix de dipòsit i manteniment a les unitats de les Línies 3, 5, 7 i 9, i en el cas de les reparacions de la coberta, solucionar els problemes existents en el sistema d’evacuació d’aigües pluvials.

Per a això, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat per valor de 2.511.940,29 euros, IVA inclòs, la redacció d’el projecte i execució de les obres d’instal·lació d’un enclavament electrònic per substituir l’actual dispositiu de control d’agulles i senyals que es va instal·lar el 1993, per la qual cosa porta ja 27 anys de servei.

Amb això es pretén garantir el govern segur de totes les circulacions que es realitzin entre la platja de vies i les zones d’estacionament i neteja en el dipòsit, i entre la platja de vies i les pròpies vies de manteniment de taller, a més de les entrades i sortides a l’recinte de les unitats, bé quan parteixen o tornen de el servei, bé quan entren o surten per avaria, neteja i manteniment.

D’altra banda, la capacitat de taller de Machado és susceptible de ser ampliada en un futur no llunyà, el que redundaria en noves ampliacions i modificacions en les instal·lacions de senyalització, de manera que és aconsellable la incorporació de les actuals innovacions tècniques existents en el mercat, molt més fàcilment mantenibles i ampliables, i amb menors costos operatius, millorant l’eficiència en l’explotació ferroviària.

Les obres i instal·lacions a realitzar es duran a terme en el Gabinet de Circulació dels tallers (un Lloc Local d’Operació i un Lloc Lleuger Allunyat); a la Cambra de Corrents Febles (el mateix enclavament electrònic, un Sistema d’Ajuda a l’Manteniment i dotació d’equips) i en les vies (accionaments elèctrics, elements de detecció positiva dels trens, senyals altes de tipus led, aparell de via, cablejat , muntatge de caixes de via i tota l’obra civil).

El desenvolupament de el projecte es durà a terme segons el model de gestió de la seguretat definit en les normes UNE-EN 50.126-1: 2018 i UNE-EN 50.216-2: 2018. Aquestes normes assumeixen com a pilar fonamental el compliment d’un cicle de vida concret, seguint el qual es desenvolupen les activitats de cada fase.

Licitació per a la coberta

D’altra banda, FGV ha licitat per 847.639,29 euros, IVA inclòs, les obres per dotar la coberta dels tallers Machado de ventilació en carener, tant estàtica lineal com puntual forçada. Així mateix, es renovarà en la seva totalitat el material de coberta, degradat pels anys i les goteres, reemplaçant-ho per un nou material.

Finalment es va a realitzar un condicionament i millora de la xarxa de drenatge existent, tant interior (per evitar goteres i desbordaments) com exterior, millorant la seva capacitat actual.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint