Política

La Generalitat invertirà 106 milions per rehabilitar i ampliar el parc públic d’habitatge

La Generalitat invertirà 106 milions per rehabilitar i ampliar el parc públic d’habitatge, a través d’un pla que afectarà 6.129 habitatges i que estarà en vigor entre 2018 i 2020. “Un pla que, s’estima, podria crear al voltant de 10.000 llocs de treball en els sectors de la construcció i la rehabilitació “.

Així ho ha explicat el president de la Generalitat, Ximo Puig, a la presentació del Pla Plurianual de Rehabilitació i Ampliació del Parc Públic d’Habitatge, a la qual també ha assistit la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador , així com a promotors, agents immobiliaris, constructors o associacions de consumidors i d’afectats per la hipoteca.

“Si hi ha una política que fusiona el que és el creixement i la política social és la política de l’habitatge perquè dóna cobertura a un dret social fonamental”, ha recalcat el president, que ha incidit que es tracta d ‘ “un dret constitucional” , a més d ‘ “un sector fonamental per a la creació d’ocupació”.

L’objectiu, en paraules del cap del Consell, és “frenar la lògica de l’exclusió” donant “una oportunitat d’habitatge digne a tots els ciutadans” ia més, com ha explicat, “posant el focus en la qüestió del lloguer”.

En aquest sentit, Puig, que s’ha mostrat preocupat per “la possible nova bombolla” que s’estaria gestant en el sector, pel que ha assegurat que “és exigible situar en el mercat habitatge de lloguer a uns preus raonables”.

Per la seva banda, la consellera d’Habitatge ha explicat que l’objectiu del pla és aconseguir “un lloguer assequible” per a aquelles persones “que no poden accedir a l’habitatge de renda lliure” especialment, ha explicat, si es troben “en risc de vulnerabilitat “.

“Hem situat l’habitatge en l’epicentre de les nostres polítiques”, ha explicat Salvador, que ha assenyalat que l’objectiu és que l’habitatge sigui “el cinquè pilar de l’estat del benestar, al costat de les pensions, la sanitat, l’educació i la dependència “.

La consellera, que ha explicat que el pla presentat beu tant de la Llei de la funció social de l’habitatge com de la nova agenda urbana en el marc europeu, ha informat que el pla comptarà amb tres línies d’actuació basades en la rehabilitació, la recuperació i l’ampliació del parc públic.

Així, es plantegen actuacions com l’ampliació del parc públic amb concursos de compra, el canvi d’habitatges en règim de compra al de lloguer, la signatura de convenis amb entitats financeres o reprendre les obres en promocions actualment paralitzades, a més de la recuperació d’edificis ocupats irregularment o la d’immobles d’altres departaments de l’Administració.

Política estatal de l’habitatge

Durant la seva intervenció el president, que ha recordat que la primera llei impulsada per l’actual Govern valencià va ser la Llei de la Funció Social de l’Habitatge, ha comminat a l’Executiu central a “que convoqui la comissió bilateral i retiri el recurs d’inconstitucionalitat” presentat contra aquesta llei, ja que, com ha assenyalat Puig, el Tribunal Constitucional ha admès en una recent sentència que la Comunitat Foral de Navarra té competències en la qüestió.

D’altra banda, el cap del Consell s’ha referit al Pla Estatal d’Habitatge aprovat pel passat Consell de Ministres, del qual ha opinat que “hagués hagut d’haver estat consensuat”, alhora que ha demanat que se signi amb rapidesa “el conveni amb la Generalitat, perquè puguem actuar i puguem avançar “.

 

 

Informació i Foto: http://www.gva.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint