Política

La Generalitat inverteix fins a 12 milions en el cablejat dels seus centres educatius i seus administratives per millorar les seves comunicacions

La Direcció General de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (DTIC) invertirà un total de 12 milions en actuacions de cablejat en centres educatius i en seus de la Generalitat en els propers dos anys amb l’objectiu d’adaptar les instal·lacions per poder implantar noves tecnologies, com serveis wifi i de telefonia IP.

Les actuacions, que es recullen en un acord marc, es duran a terme en dos sentits, d’una banda, es renovaran les instal·lacions de cablejat obsoletes o sense actualitzar des de la construcció de l’edifici, per adaptar-los i poder implantar noves tecnologies i; per una altra, s’instal·larà cablejat en edificis nous que no disposaven de la mateixa.

El director general de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, José Manuel García Duarte, ha assenyalat que «es tracta en tots els casos de seus de la Generalitat en què es presten serveis. En alguns casos són edificis amb un volum elevat d’usuaris en què el cablejat existent no suporta les prestacions que cal instal·lar, ja que algunes de les instal·lacions tenen més de deu anys. en altres casos es tracta de seus més petites en les que mai ha existit un cablejat estructurat «.

«L’objectiu de l’actuació és poder oferir als ciutadans els serveis que requereix una societat moderna i interconnectada com l’actual. No podem perdre el tren de la digitalització, i això suposa que les escoles, els instituts, els centres de formació i les seus administratives han de disposar de les infraestructures necessàries per poder fer ús en ells de les noves funcionalitats que ens ofereixen les TIC, com a Administració hem de fer això possible «, ha explicat el director general.

«L’Administració electrònica ha d’avançar de manera imparable per poder donar cada vegada un millor servei a la ciutadania. L’eliminació de el paper ens permet guanyar agilitat i rapidesa en les gestions diàries i d’expedients i a el mateix temps contribueix a una actitud mediambiental responsable» , ha subratllat Duarte.

Àmbit d’aplicació

L’acord afecta totes les seus de la Generalitat, llevat hospitals, centres de salut i altres seus de l’àmbit sanitari per estar fora de l’àmbit de competències de la DGTIC.

A més de l’cablejat, l’acord marc també engloba els subministraments associats a la prestació, com poden ser armaris de xarxa, sistemes d’alimentació ininterrompuda per a aquests armaris de xarxa o antenes radioenllaç per a la interconnexió d’edificis d’una mateixa seu, així com els serveis de verificació, ampliació i reparació de preses de xarxa en edificis ja cablejats.

Divisió en lots

L’acord marc s’ha dividit en quatre lots, donada la seva amplitud, distingint tant per la destinació o àmbit de la remodelació de l’cablejat, com per la complexitat tècnica de l’adequació de l’cablejat que sigui necessària.

«Dos lots estan destinats a donar cobertura a actuacions de cablejat en els centres educatius, on fins ara no s’havia emprès cap projecte global de renovació d’aquestes infraestructures, i els altres dos lots donaran cobertura a actuacions a la resta de seus de la Generalitat «, ha especificat Duarte.

L’acord marc té una durada de dos anys amb possibilitat de pròrroga de dos més. El pressupost global màxim de l’acord marc per als 2 anys és de 8. 132.608 euros per àmbit educatiu, 3.792.175 euros per a la resta de seus administratives.

Participació de pimes

Les condicions de contractació s’han distingit lots amb diferent àmbit econòmic i exigència de solvència, de manera que han pogut optar als mateixos, empreses amb diferents xifres de negoci.

Així mateix, també s’afavoreix la lliure competència ja que no s’estableix un nombre màxim d’adjudicataris, ni s’estableix preferència entre ells a l’efecte de la contractació basada.

D’aquesta manera, es permet que es presentin totes les empreses que actuen en el mercat sense cap limitació i en condicions d’igualtat, sempre que siguin capaços de prestar els serveis oferts en les condicions i amb els requisits que es defineixen en aquests plecs de clàusules administratives particulars i en els plecs de prescripcions tècniques particulars.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint