Política

La Generalitat inicia la licitació de l’obra de soterrament de les vies de FGV a l’estació de l’Empalme de Burjassot

La Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha anunciat que la Generalitat ha iniciat la licitació de l’obra de soterrament de les vies de FGV a l’estació de l’Empalme de Burjassot on la Generalitat invertirà 9.682.574 euros. Així, aquesta actuació, la licitació es publicarà en els propers dies en el Diari Oficial de la Unió Europea, augmentarà la seguretat i millorarà l’entorn del urbanitzar els terrenys alliberats amb l’aixecament de les vies.

D’aquesta manera, se l’ha traslladat la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, a l’alcalde de Burjassot, Rafa Garcia, en una reunió que han mantingut aquest matí per traslladar-li “els avenços en aquesta actuació que des del primer moment ha estat una prioritat per al Govern valencià “. “Era una reivindicació històrica dels veïns de Burjassot, i la Generalitat complirà el seu compromís per a realitzar aquesta obra que portava paralitzada des de 2011 per l’anterior govern”, ha indicat abans de recordar que “aquesta actuació s’inscriu en l’aposta del Consell per la seguretat viària i el foment del transport públic “.

L’actuació programada consisteix fonamentalment en la connexió ferroviària de l’estació d’Empalme amb el soterrament existent i d’aquesta amb la via en sentit Bétera, així com la finalització de la urbanització de superfície sobre les vies soterrades, que permetrà donar continuïtat a l’Avinguda Burjassot de València cap al nucli urbà de Burjassot a través del carrer València, mitjançant la retirada de la via que quedarà fora de servei.

Actualment, a la sortida de l’estació de FGV d’Empalme a Burjassot, cap a Bétera, hi ha des d’abril de 2011, un tram de via que inclou un túnel de 288 metres, amb les seves rampes d’accés, amb les corresponents instal·lacions d’electrificació, senyalització i seguretat ferroviària, però no es troba en servei ja que falta executar les connexions ferroviàries del costat Empalme i del costat Bétera “.

A més, la infraestructura i superestructura ferroviària es completarà amb les instal·lacions d’electrificació, senyalització i seguretat ferroviària, així com la instal·lació del sistema de ventilació a l’interior del túnel existent.

Està previst que les obres, que es realitzaran sense interrompre el servei ferroviari en cap moment, tinguin una durada màxima de divuit mesos.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint