La Generalitat i l’Estat alemany de Baixa Saxònia signen un acord per col·laborar en el desenvolupament tecnològic i la innovació en matèria energètica i de mobilitat sostenible
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha signat un acord de col·laboració amb el president de l’Estat federat alemany de Baixa Saxònia, Stephan Weil, per treballar conjuntament en el desenvolupament tecnològic, la innovació i la investigació en matèria energètica i de mobilitat sostenible.
Durant la intervenció, Carlos Mazón ha assegurat que l’acord permet «solidificar» la col·laboració amb aquesta regió que igual que la Comunitat Valenciana «ocupa una posició privilegiada en el desenvolupament i la promoció d’un nou paradigma energètic i de mobilitat».
Així mateix, s’ha referit al memoràndum com una “aliança” que permetrà “impulsar el desenvolupament i la prosperitat” a les dues regions de marcada vocació europeista i que comparteixen projectes com la construcció de la gigafactoria de bateries elèctriques del Grup Volkswagen a Salzgitter i Sagunt.
Impuls de la mobilitat elèctrica
Tal com estableix el text signat aquest dimarts, la intenció de l’acord consisteix a reforçar les relacions de les dues regions, el seu progrés social i econòmic, i promoure la lluita contra el canvi climàtic i una transició justa al sector energètic, treballant així cap a una economia de zero emissions de carboni.
En concret, el memoràndum d’enteniment preveu la col·laboració per assolir la neutralitat climàtica, un objectiu que la Unió Europea s’ha fixat per al 2050, per la qual cosa es cooperarà principalment al desenvolupament tecnològic del sector de la mobilitat elèctrica.
De la mateixa manera, assenyala la intenció de promoure la investigació i la innovació conjuntes, així com la col·laboració empresarial, especialment en els àmbits de l’emmagatzematge d’energia, les energies renovables, l’impuls de la tecnologia de l’hidrogen i els vehicles recarregables.
Potenciar la formació professional
L’acord també contempla estrènyer les relacions en matèria empresarial, científica, cultural, educativa, jurídica i turística, i fa menció expressa a la necessitat de prestar especial atenció a la formació professional i les competències per poder respondre als grans reptes tecnològics previsibles en els propers anys.
En aquest sentit, el cap del Consell s’ha referit al model de formació dual alemany com un “model d’èxit que s’està obrint pas a la Comunitat Valenciana” i que s’implantarà al Centre Integrat Públic de Formació Professional (CIPFP) Campus Battery de Sagunt, per “desenvolupar totes les capacitats” dels joves que treballaran a la futura gigafactoria de bateries elèctriques.
Pel que fa a això, el president ha assenyalat la «gran quantitat d’oportunitats» que s’obre per al sector del vehicle elèctric i la seva indústria auxiliar, ja que l’acord contempla «intercanvi de talent, d’experiències, de mà d’obra i la cooperació» amb tota l’àrea industrial i productiva de Baixa Saxònia”.
El memoràndum signat té una durada de quatre anys, que es podrà ampliar per quatre anys més, i no comporta obligacions econòmiques. A més, designa com a centres de coordinació la Cancelleria de l’Estat federat de Baixa Saxònia i el departament competent en Acció Exterior de la Presidència de la Generalitat.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana