La Generalitat i les cinc universitats públiques col·laboren en la creació de la Càtedra de Diàleg Social i acorden el finançament de les despeses de funcionament
El Ple del Consell ha aprovat el conveni de col·laboració entre la Presidència de la Generalitat i la Universitat de València-Estudi General (UV), la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat d’Alacant (UA), la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) i la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) per a la creació de la Càtedra de Diàleg Social.
Així mateix, el Consell ha aprovat un altre acord, entre la Generalitat i les cinc universitats públiques, que estableix el finançament de les despeses de funcionament de la Càtedra de Diàleg Social i pel qual la Generalitat aportarà un total de 100.000 euros, dels quals corresponen 20.000 a cada universitat.
La creació de la Càtedra de Diàleg Social respon a lobjectiu de crear un nexe dunió decisiu i funcional entre lactivitat educativa i investigadora de les universitats i el futur del diàleg social, com a instrument transversal en la presa de decisions de les institucions de la Generalitat .
Així mateix, la finalitat és desenvolupar activitats de recerca, docents i de difusió sobre estratègies futures que la Generalitat tingui en la matèria. A partir del treball d’aquestes institucions es podran generar sinergies que permetin obtenir avenços en el disseny i la implementació d’accions en l’àmbit del diàleg social i en la governabilitat de les institucions públiques, i aquests avenços seran transferits a les institucions públiques de la Generalitat per garantir el benestar de la ciutadania de la Comunitat Valenciana.
Per això, la càtedra realitzarà una tasca centrada en la potenciació de seminaris, jornades, conferències, concursos, exposicions, estudis i tallers l’objectiu dels quals serà la investigació, la formació especialitzada i la difusió pública dels seus avenços dins d’un marc d’anàlisi, que possibiliti una posició rellevant del diàleg social a la presa de decisions de les institucions públiques de la Generalitat.
Activitats de la Càtedra
La Càtedra desenvoluparà activitats de divulgació i transferència de coneixement, de recerca i desenvolupament i qualsevol altra que sigui dinterès dins de les disponibilitats econòmiques de la Càtedra i de les finalitats que constitueixen lobjecte daquest conveni.
Les activitats quedaran subjectes a la normativa de les universitats i per al seu desenvolupament les parts subscriuran els convenis singulars oportuns en què de manera específica es concretaran les obligacions que seran directament exigibles per la Generalitat, que finançarà aquestes activitats amb l’aportació anual que es reculli. als pressupostos de l’exercici corresponent.
En concret, les activitats a desenvolupar en execució del conveni al llarg del 2022 seran les relatives a l’organització de jornades de presentació i difusió de la Càtedra; organització de seminaris, jornades o sessions acadèmiques de treball per a la formació, la difusió i la presentació de resultats de recerca propis de la Càtedra; producció de vídeos didàctics de sensibilització i divulgació de la matèria; i estudis i diagnòstic sobre l’estat actual del diàleg social a la Comunitat Valenciana.
Les despeses de finançament seran les derivades del funcionament, de personal, així com les despeses corrents que duguin a terme les universitats per a la realització de les activitats de la càtedra
Ubicació, seu i adreça
La seu de la Càtedra de Diàleg Social estarà situada al campus de Tarongers de la Universitat de València.
Les activitats es realitzaran a la seu de les instal·lacions pròpies de les universitats oa qualsevol altre espai determinat de mutu acord per la corresponent universitat i la Generalitat.
La Càtedra estarà codirigida per cinc professores o professors, un o una de cada universitat, a proposta de la comissió paritària de seguiment, i nomenats pel rector o la rectora de la universitat a què pertanyin. Les seves funcions són les que determine la comissió, de conformitat amb la normativa de les universitats.
Infomació i Foto: Generalitat Valenciana