DestacatPolítica

La Generalitat i Foment signen un protocol per a la promoció de més de 1.000 habitatges de lloguer assequible i social a València i àrea metropolitana

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i la secretària general d’Habitatge del Ministeri de Foment, Helena Beunza, han signat un protocol de col·laboració per finançar la promoció de més de 1.000 habitatges a la ciutat de València i la seva àrea metropolitana destinats a lloguer assequible i social.

Aquesta actuació s’emmarca en el Pla 20.000 impulsat pel Ministeri de Foment i l’objectiu és l’increment de 20.000 habitatges al parc d’immobles de lloguer a preus assequibles o socials per a persones amb ingressos limitats en aquells àmbits en què aquest mercat presenta majors dificultats d’accés.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que els estudis mostren que la ciutat de València i la seua àrea metropolitana és «una de les zones més afectades per la insuficiència d’oferta d’habitatges a preus assequibles per a atendre la demanda existent». Davant d’aquesta situació «tenim l’obligació com a administració pública d’obrir noves línies d’actuació que ens permetin ampliar el parc d’habitatges i prioritzar el dret a l’habitatge».

En aquest sentit, ha mostrat la seva satisfacció perquè avui «concretem una actuació que afecta València i la seua àrea metropolitana per accelerar la construcció de més de mil habitatges en les denominades zones tensionades».

La Generalitat ha posat en coneixement del Ministeri de Foment un total de 12 possibles actuacions que es podrien acollir inicialment a aquest conveni i que estan ubicades a València, Silla, Torrent i Manises.

Entre aquestes destaca la urbanització de dos edificis al sector La Torre de València, un amb 184 habitatges i un altre amb 96 habitatges; juntament amb les promocions iniciades per la Generalitat a la plaça de l’Arbre, Garcilaso, Plaça Coll, Teixidors, Murillo o Pintor Fillol. A més, es contempla un edifici de 6 habitatges a Torrent al carrer Domenyo, i dos més en el sector Benisaet per a la construcció de 55 i 23 habitatges respectivament; finalment, un edifici al carrer Horta de Silla amb 44 habitatges.

A totes elles cal sumar dos enclavaments a València, la Caserna d’Enginyers i la Caserna de Artillers, ambdós de titularitat de l’Entitat Pública Empresarial de Sòl (SEPES), dependent del Ministeri de Foment, i el sòl està qualificat per a ús residencial de habitatge.

Cal recordar que, en el cas concret d’aquestes dues últimes actuacions, dins el Pla 20.000, al desembre de 2018 el Ministeri va atorgar a Sepes un total de 21.518.000 euros per al foment i impuls del desenvolupament i la urbanització de determinats sòls.

Entre ells es troben la Caserna d’Enginyers i la Caserna d’Artilleria, per als quals està previst que es destinin uns 12 milions d’euros per a la urbanització dels sòls i que, posteriorment, possibilitarà la promoció d’unes 600 habitatges per a lloguer assequible o social .

La Consellera d’Habitatge ha agraït la col·laboració i el treball conjunt realitzat entre el Govern central i la Generalitat «per fer front a una de les grans necessitats que viuen avui moltes famílies i és la manca d’un casa digna ia preus acords a les seues circumstàncies socioeconòmiques «.

Per la seva banda, Helena Beunza ha assegurat que aquest protocol és «el reflex i la culminació d’un treball que va començar la Generalitat per recuperar una sèrie d’edificis que, en la majoria de casos, van quedar sense acabar» en anteriors legislatures.

requisits

Els habitatges amb sòl de titularitat pública que s’edifiquen en el marc del conveni que seran destinats a l’arrendament, a la cessió d’ús o a un altre règim de tinença temporal per un període de temps indefinit o en tot cas un mínim de 60 anys.

Per accedir a aquests habitatges s’han d’establir uns requisits. En el cas d’habitatges destinats al lloguer o cessió d’ús assequible, els ingressos de la unitat de convivència no han de ser superiors a 6 vegades l’IPREM; tenir una renda igual o inferior a 600 euros mensuals; el lloguer ha de ser igual o inferior al 30% dels ingressos de la unitat.

En el cas dels habitatges al lloguer o cessió d’ús social, destinades a persones amb recursos econòmics més limitats, els requisits són: ingressos no superiors a 3 vegades l’IPREM; renda igual o inferior a 300 euros mensuals; el lloguer també ha de ser igual o inferior al 30% dels ingressos.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint