La Generalitat destina un milió d’euros perquè els ajuntaments elaborin o actualitzin els plans d’emergències el 2023

La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública ha convocat una nova línia d’ajudes dotada amb un milió d’euros, adreçada als ajuntaments de la Comunitat Valenciana i entitats supramunicipals, perquè contractin el personal tècnic necessari que elabore els plans d’emergència o actualitzi els que tenen en vigor.

El termini per a la presentació de sol·licituds, tal com es recull a la resolució publicada al Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), és de 15 dies hàbils a partir de la seva publicació, fins al dia 14 d’abril.

Actualment, un 19% dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana no han redactat o actualitzat els seus plans d’emergència. Aquestes eines doten els ajuntaments d‟un protocol d‟actuació per fer front a una emergència i són instruments altament preventius, en avaluar els riscos i aplicar mesures de control.

Podran acollir-se a aquests ajuts tant els ajuntaments i mancomunitats que no tinguin els plans territorials obligatoris i necessitin confeccionar-los per primera vegada, com aquells que hagin de revisar i renovar els que tenen en vigor.

A més dels plans dactuació municipal, també se subvencionarà lelaboració o actualització de plans contra riscos específics contra incendis forestals, inundacions o terratrèmols.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: