La Generalitat destina prop de 7 milions d’euros en obres al Pinós com la futura Ronda Sud-oest i la rotonda a la CV83
La Consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha anunciat una inversió de prop de 7 milions d’euros en diferents actuacions viàries de la Generalitat en el terme municipal del Pinós.
Es tracta de la construcció de la futura Ronda Sud-oest, amb un pressupost de 5,3 milions d’euros, així com les obres de millora en la CV836 i de la rotonda ja finalitzada a la CV83.
Segons ha informat Salvador, aquesta rotonda “està dissenyada de tal manera que sigui compatible amb la futura Ronda del Pinós” i ha anunciat la seva pròxima licitació, ja que, “el projecte està redactat i aprovat, de manera que properament es començaran les expropiacions dels sòls necessaris per a començar les obres “.
Salvador que ha estat acompanyada per l’alcalde del Pinós i pel director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carles Domingo, ha explicat que, en l’actuació ja finalitzada de la rotonda, s’han invertit 664.102 euros per a “solucionar un punt complicat per a la seguretat dels usuaris de la CV83, amb una intensitat de trànsit pròxima als 2.000 vehicles al dia “. A més, ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament en aportar els terrenys necessaris per a l’execució d’aquesta actuació.
Per a això, s’ha millorat la seguretat viària mitjançant la remodelació de l’anterior intersecció en forma de T, convertint-la en una intersecció giratòria tipus rotonda, “molt més segura i còmoda”. A més, s’ha creat una “porta d’entrada” a El Pinós des de l’oest, disminuint al seu torn la velocitat de circulació del trànsit a la CV83 al seu pas per la intersecció pel tram oest de la variant del Pinós (fins a la glorieta amb la CV-836).
Millorar la visibilitat
Salvador ha afegit que també “s’ha aconseguit millorar la visibilitat de la intersecció i s’han eliminat els girs a esquerra en els accessos que hi ha a l’entorn de la intersecció, canalitzant a través de camins de servei que accedeixen a la rotonda”.
A l’entorn de la intersecció de l’accés oest conflueixen, a més, un camí rural i l’accés a diverses parcel·les. Tenint en compte aquesta situació, l’actuació ha tingut per objecte “la remodelació de la intersecció, substituint-la per una glorieta que reculli els vials principals (CV-83 i accés a El Pinós) i el camí rural”. Així mateix, s’han reordenat els accessos a les parcel·les, “concentrant-los i dirigint-los a la nova glorieta de manera ordenada”.
La nova ronda Sud-oest
La nova ronda Sud-oest del Pinós anunciada per la consellera busca solucionar problemes de trànsit que pateix la població del Pinós, com a conseqüència del pas de camions provinents de les pedreres de marbre.
En aquest sentit, la futura ronda sud-oest solucionarà aquesta situació mitjançant un traçat que enllaçarà la carretera CV-83 amb la CV-836 contornejant el casc urbà pel sud-oest, un traçat que al seu dia va ser consensuat amb l’Ajuntament.
Millora seguretat viària
D’altra banda, Salvador ha explicat que la intersecció en el punt final de la Ronda amb la carretera CV836 ha estat objecte d’un projecte independent en el qual es van a invertir 849.936 euros per a la millora de la seguretat vial en el punt quilomètric 8, 2 de la carretera CV836.
En aquest punt es construirà una glorieta per regular la intersecció actualment existent que dóna accés al cementiri municipal, canalitzar el trànsit agrícola procedent del camí que porta a la zona rural de l’entorn del llogaret de la Tejera i limitar l’excessiva velocitat amb la que accedeix al nucli urbà el trànsit procedent del Rodrigillo.
El projecte inclou la millora de l’accés al cementiri prolongant uns metres el passeig arbrat existent, així com un nou camí que permet enllaçar el passeig arbrat existent amb el camí agrícola que condueix a les partides de les Cases del faldar. Aquest projecte està ja redactat i aprovat.