Turisme

La Generalitat declara 30 festes d’Interès Turístic a la Comunitat Valenciana durant 2024

La Generalitat, a través de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, atorga la declaració de ‘Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana’ als certàmens, festes o esdeveniments que se celebren al territori de Castelló, València i Alacant , amb l’objectiu de potenciar la promoció de les festes com a reclam turístic.

Per això, durant l’any 2024 s’han declarat un total de 30 festes d’Interès Turístic a les tres províncies. D’aquestes distincions, set han estat d’interès turístic autonòmic, sis distincions d’interès turístic provincial i setze d’interès turístic local.

Es tracta d’un distintiu que es concedeix a les festes, sempre que aquestes ofereixin una rellevància especial des del punt de vista turístic i suposin una valoració de la cultura i de les tradicions populars valencianes. En aquests casos, els municipis on se celebren poden accedir a l’obtenció de la declaració de ‘Festa d’Interès Turístic de la Comunitat Valenciana’.

L’obtenció d’aquesta distinció honorífica contribueix a la promoció de les festes que se celebren a la Comunitat Valenciana i resulta indispensable per a l’obtenció de la ‘Declaració de Festa d’Interès Nacional’.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha destacat que les festes de la Comunitat Valenciana permeten connectar amb tradicions i, a més, són un gran potencial per atraure visitants durant tots els mesos de l’any.

A més, ha subratllat que “són un motor econòmic, social i cultural, ja que aporten singularitat al nostre destí” i des de la Generalitat “continuarem recolzant, promocionant i preservant aquestes manifestacions culturals”.

Per províncies, d’aquestes 30 declaracions, 11 corresponen a la província de València, amb 4 declaracions d’interès turístic provincial i 7 locals.

A la província de Castelló s’han declarat també un total d’11 festes d’interès turístic, de les quals 4 han estat d’interès turístic autonòmic, 1 ha estat provincial i 6 locals.

I, a més, s’han declarat un total de 8 festes d’interès turístic a la província d’Alacant, 3 de les quals són d’interès turístic autonòmic, 1 d’interès provincial i 4 locals.

Més informació: Registre de Festes declarades d’Interès Turístic a la CV

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint