Més notícies

La Generalitat consolida Diàlegs d´Estiu como cita clave para rendir cuentas a la ciudadanía

La Generalitat ha consolidat Diàlegs d’Estiu “com a cita clau i ineludible per retre comptes a la ciutadania, promoure la reflexió col·lectiva i la participació ciutadana i de públic especialitzat en temes d’interès i actualitat”, ha destacat el conseller de Transparència, Responsabilitat Social , Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz.

El conseller i el director de la Seu Universitària a Alacant, Jorge Olcina, han ofert un esmorzar informatiu per explicar el conjunt d’activitats que es realitzaran durant la tercera edició del Fòrum Ètica Pública i Democràcia-Diàlegs d’Estiu que se celebrarà entre el 9 i el 13 de juliol a la Seu Universitària Ciutat d’Alacant.

El conseller de Transparència ha ressaltat al seu torn que Alacant “reunirà durant la setmana que a experts i especialistes en diferents matèries en el que es convertirà en la tercera escola d’estiu de formació i debat del Consell”.

Així mateix, Alcaraz ha subratllat el valor de la “rendició de comptes i el diàleg amb la ciutadania” com “eixos centrals de les polítiques del Botànic i aspectes fonamentals i inspiradors de Diàlegs d’Estiu”.

Per la seva banda, el director de la Seu Universitària a Alacant, Jorge Olcina, ha destacat la importància de que Alacant “torni a reunir professionals i experts en la seu universitària per aportar la seva visió en temes en què ciutadania i també públic especialitzat mostren gran interès “.

Converses obertes, tallers i rendició de comptes

Durant els dies que es desenvolupin les jornades, els ciutadans podran acostar per participar en les Converses Obertes sobre justícia; reptes socials, econòmics i polítics actuals; al voltant del moviment feminista; o la crisi ecològica, econòmica i d’atencions, entre d’altres assumptes d’actualitat amb intel·lectuals de reconegut prestigi com Joaquim Bosch, Ignacio Escolar, Emilio Lamo de Espinosa, Nicolás Sartorius, Cristina Almeida, Irantzu Varela o Yayo Herrero.

Així mateix, es realitzaran diversos Seminaris sobre fonamentalismes religiosos; la reforma de la Constitució Espanyola; geografia i transparència; desenvolupament sostenible; territoris socialment responsables; o participació juvenil. També s’impartiran Tallers sobre innovació i ús de les xarxes socials en les administracions públiques; Pactes d’Integritat; intel·ligència col·lectiva; o pressupostos participatius.

Al seu torn, es realitzarà el cicle de Trobades del Consell amb la Ciutadania per establir un diàleg obert i directe entre els membres del Govern valencià i representants de tot tipus d’organitzacions socials i persones que individualment puguin estar interessades a participar en aquestes converses que es realitzaran en diferents municipis de la Comunitat entre el 6 de 19 de juliol.

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin participar en Diàlegs d’Estiu s’han d’inscriure de forma gratuïta, amb caràcter previ, a través de la pàgina web

Informació i Foto: http://www.gva.es

One thought on “La Generalitat consolida Diàlegs d´Estiu como cita clave para rendir cuentas a la ciudadanía

  • Aurora Del Alcazar

    I la resta del PV no tenim dret a opinar? No entenc perqué no ès fa itinerant

    Reply

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint