La Generalitat aprova una nova instrucció per a l’agilitació dels tràmits d’instal·lacions elèctriques i panells fotovoltaics
El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha confirmat l’aprovació de la nova instrucció 2/2026 de la Generalitat per a l’agilitació dels tràmits relacionats amb les instal·lacions elèctriques i panells fotovoltaics com una mesura per a facilitar l’activitat empresarial i afavorir les inversions en la Comunitat Valenciana.
Així s’ha expressat durant la seua intervenció en els XXIV Premis de la Federació Empresarial Metal·lúrgica Valenciana (FEMEVAL), en la qual ha estat acompanyat pel director general d’Energia i Mines, Antonio Miranda.
Martínez Mus ha assenyalat que l’objectiu és “transformar procediments que podien prolongar-se durant mesos i fins i tot anys en tràmits que es puguen resoldre en unes poques setmanes”. A més, ha subratllat que la simplificació administrativa no implica “reduir les exigències legals ni les garanties ambientals, sinó millorar la gestió dels procediments”.
En esta línia, Martínez Mus ha explicat que la Generalitat ha emés una instrucció per a concentrar en la Direcció General d’Energia i Mines la validació d’estos expedients, evitant tràmits administratius intermedis davant les direccions territorials. A més, ha indicat que esta experiència constituïx “una línia de treball que la Generalitat vol estendre progressivament a altres procediments de certificació”.
Així mateix, ha vinculat l’agilitació administrativa amb el desenrotllament econòmic i la competitivitat empresarial. “Una administració que facilita la inversió és també una administració que contribuïx a crear ocupació, millorar la productivitat i enfortir la nostra indústria”, ha destacat.
En este sentit, ha recordat que les empreses necessiten energia, infraestructures i seguretat jurídica, però també temps per a planificar, invertir, produir i competir. “I des de la Generalitat volem ajudar-los a guanyar eixe temps que implicarà un major rendiment econòmic”, ha afegit.
Col·laboració amb el teixit empresarial
Martínez Mus ha destacat la importància de la col·laboració publicoprivada per a identificar les necessitats de les empreses i trobar solucions concretes també juntament amb col·lectius professionals com el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Industrials de València (COGITI) o el Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana (COIICV) la col·laboració de la qual permet agilitzar procediments. “Este és un bon exemple de col·laboració publicoprivada: escoltar el sector, identificar els problemes reals i treballar junts per a trobar solucions concretes”, ha afirmat.
Davant les empreses ha reiterat la importància de mantindre el diàleg i la col·laboració amb el teixit empresarial, “escoltant les seues necessitats i col·laborant amb les seues organitzacions per a impulsar el seu desenrotllament”.
El vicepresident tercer ha assenyalat, a més, que esta col·laboració ha d’estendre’s a altres grans desafiaments de la indústria, com la transformació digital, la sostenibilitat, la innovació i la captació de talent.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana