La Generalitat amplia els bons transbord per a totes les combinacions zonals de l’àrea metropolitana de València
La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, a través de l’Autoritat de l’Transport Metropolità de València (ATMV) posarà en marxa aquest dilluns, 1 de març, un bo transbord de 10 viatges per a totes les combinacions zonals de l’àrea metropolitana , segons ha anunciat el titular d’el departament, Arcadi Espanya, després de reunir-se amb el director gerent de la ATMV, Manuel Martínez.
Aquest nou títol de transport -ha explicat el conseller- «fomentarà la intermodalitat i integrarà els modes de transport de metrobús, FGV i EMT, de manera que es propicia la mobilitat transversal a l’àrea metropolitana de València».
Així, aquest bo transbord es suma a les iniciatives que, en matèria de tarifes i títols de transport de coordinació o d’integració, està posant en marxa la ATMV, com el Bo 10 metrobús, que també estarà operatiu a partir dilluns, o el futur Abonament Violeta per a víctimes de violència de gènere. També complementa el bo transbord AB a l’incloure la resta de zones (B, C, D, BC, CD, BCD, ABC i ABCD). «D’aquesta manera -ha apuntat el conseller- hi haurà un bo transbord per a qualsevol combinació».
En aquest sentit, Arcadi Espanya ha afegit que «és una mesura més de la Generalitat per afavorir l’ús de l’transport públic en els desplaçaments quotidians a l’suposar una reducció de l’import de les tarifes i facilita als ciutadans i ciutadanes la seva utilització».
El conseller ha insistit que «el transport públic és una garantia d’igualtat d’oportunitats i comporta altres drets com el dret a l’educació, a la salut oa la feina». «A més, és un factor fonamental per a la lluitar contra el canvi climàtic, per a aquesta nova mobilitat sostenible que tant necessitem i per la qual estem treballant», ha afegit.
Bono transbord
Aquest nou bo inclou un transbord, de 60 minuts si és d’una zona; 90 minuts si és de dues zones; 110 minuts si és de tres zones i 120 minuts si és de quatre zones després de cada validació. El transbordament es pot realitzar entre operadors diferents o entre dues línies diferents de l’EMT o de metrobús, sempre que la combinació zonal ho permeti, ja que el bo transbord de zona A no inclou a metrobús, i el bo transbord d’una zona B, C o D no inclou a EMT. Cada viatge únicament es podrà realitzar en un sentit.
Els preus de l’Bono Transbord de 10 viatges seran de 9 euros per a una zona, 15,50 euros per dues zones, 20,9 euros per a tres zones i 26,90 euros per a quatre zones, el que suposa una reducció de preus per a la persona usuària tant per la combinació de bons de diferents operadors com a la combinació de senzills.
Bo 10 metrobús
Pel que fa a el Bo 10, vàlid per a la xarxa de metrobús, tindrà un preu de 7,20 euros, 10,40 euros, 14,00 euros i 20,00 euros per als desplaçaments entre una, dues, tres i quatre zones, segons el pla zonal de ATMV, amb un transbord permès a la xarxa de metrobús durant els 60, 90, 110 o 120 minuts següents a la primera validació, segons les zones transitades. Les tarifes són equiparables a les de la targeta tuin de Metrovalencia, i es redueixen de mitjana en un 30%.
Un dels objectius que es persegueix amb la creació d’aquest nou títol és eliminar l’elevat ús de diners en efectiu, ja que actualment el bitllet senzill representa més de l’70% dels títols de transport de metrobús, i millorar així la velocitat comercial de la xarxa en benefici de la ciutadania.
Finalment, properament s’emetrà l’Abonament Violeta, un títol de caràcter gratuït dirigit a les víctimes de violència de gènere. Els requisits per poder optar a aquest Abonament Violeta seran establerts per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana