Política

La Generalitat amplia el programa iaia@connectat i destina 100.000 euros per realitzar més de 200 tallers d’assessorament digital a persones grans

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat destinarà més de 100.00 euros per ampliar el programa ‘iai@connectat’, “amb l’objectiu de continuar oferint assessorament digital gratuït a les persones més grans de 65 anys i facilitar-ne l’accés a les noves tecnologies”.

El titular de les finances valencianes, que ha mantingut una reunió amb el director general de l’Institut Valencià de Finances (IVF), Manuel Illueca, i el president del Consell Valencià de Gent Gran, Miguel Jordá ha detallat que es preveu fer més de 200 cursos per “oferir protecció i dotar de competències tecnològiques a majors residents en algun dels 542 municipis de la Comunitat Valenciana.

“A través d´aquesta iniciativa del Govern valencià -ha afirmat el conseller-, s´ofereixen tallers pràctics on es proporcionen recomanacions, assessorament i consells útils i es mostren els avantatges que poden oferir l´ús d´internet i les noves tecnologies en àmbits del dia a com la realització segura de tràmits bancaris o administratius o el maneig d’aplicacions relacionades amb la salut”.

“Pel Consell les persones grans són un col·lectiu fonamental, un pilar de la nostra societat i, per això, tenim el deure de treballar perquè no sentin exclosos del procés de digitalització”, ha reflexionat Arcadi España, que ha afegit que els cursos ofereixen atenció presencial i personalitzada “perquè puguin adquirir confiança i destresa digital i descobreixin que poden trencar la bretxa digital i tenir autonomia en aquesta esfera”.

Experiències pilot

Els tallers ‘iaio conect@t’ van començar el 2022 com a projecte pilot a les localitats de Bejís, Oriola, Burjassot i Carcaixent, totes elles amb diferents particularitats, característiques demogràfiques i grandària.

Així, en aquestes jornades formatives, que van comptar amb una dotació de l’IVF de més 13.000 euros, al voltant de 180 persones grans van participar als tallers ‘Consells per ser un/a iai@ connectat’ i ‘La sanitat al teu mòbil’, impartits per personal voluntari del sector bancari i de la Conselleria de Sanitat

Al primer d’aquests tallers es van oferir recomanacions i consells sobre ciberseguretat, els beneficis de relacionar-se amb l’Administració pública i amb les entitats bancàries a través de dispositius mòbils, ordinadors i tauletes, així com les precaucions que cal observar per evitar possibles estafes virtuals.

Per la seva banda, el segon taller es va enfocar a explicar l’aplicació informàtica GVA+Salut i totes les possibilitats que ofereix com, per exemple, sol·licitar, anul·lar una cita o generar una alerta per avisar una visita propera amb el personal mèdic d’Atenció Primària i Especialitzada; revisar tractaments vigents, o obtenir informació sobre els hospitals o centres de salut més propers per si s’hi haguessin de desplaçar.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint