La Generalitat adjudica l’adquisició de peces per al manteniment dels ‘bogies’ de les unitats de les línies 1 i 2 de Metrovalencia
En aquest sentit, cal recordar que la Generalitat també ha licitat l’adquisició d’un equip de deu ‘bogies’ motor i remolc d’unitats de la sèrie 4.300 de Metrovalencia per valor de 6.030.281,41 euros, IVA inclòs. Aquesta actuació és complementària i necessària per agilitzar el manteniment de ‘bogies’ i la revisió de vida mitjana dels mateixos que està prevista realitzar en aquest material mòbil.
La intervenció de manteniment de vida mitjana en els ‘bogies’ motors i remolcs de les unitats que van començar a arribar als tallers de Metrovalencia a finals de 2006 és fonamental per a l’òptima circulació dels trens i perquè aquests assoleixin els 30 anys i els tres milions de quilòmetres de mitjana per als que han estat dissenyats.
Els ‘bogies’ són el conjunt de rodes, eixos i elements de suspensió i guiat que es munten sota de les caixes dels cotxes per permetre la seva circulació per la via. Cada cotxe té instal·lats dos ‘bogies’, de manera que les unitats de quatre cotxes porten 8 ‘bogies’ i les de cinc cotxes porten deu. En el cas dels metres de les línies 1 i 2 tots els combois són de quatre cotxes.
Per al manteniment dels ‘bogies’ cal desmuntar completament, per revisar en detall cada un dels elements que els componen (rodaments, suspensions …) i reemplaçar tots els components que ho requereixin segons pla de manteniment establert.
Metrovalencia disposa en l’actualitat de 62 unitats de metro, de les quals 42 són de quatre cotxes i 20 són de cinc cotxes. Les línies 1 i 2 compten amb 30 unitats de quatre cotxes en els tallers de València Sud, mentre que les línies 3, 5, 7 i 9 posseeixen 32 unitats, 12 de quatre cotxes i 20 de cinc cotxes, en els tallers Machado.