La Generalitat actualitza la guia en línia d’informació laboral i acadèmica ‘Europa: oportunitats de formació i ocupació’
La Secretaria Autonòmica per a la Unió Europea i Relacions Externes, a través de l’oficina d’informació Europe Direct Comunitat Valenciana, ha actualitzat la guia ‘Europa: oportunitats de formació i ocupació’, una eina destinada especialment a la joventut on figuren, entre altres, enllaços per a sol·licitar pràctiques en institucions europees, estudiar idiomes o trobar feina.
La finalitat de la guia és apropar a la ciutadania un ampli ventall d’oportunitats per trobar nous horitzons professionals a la Unió Europea i facilitar la seva mobilitat.
Es tracta d’un recurs a través de qual és possible accedir a programes i portals de formació a Europa, així com conèixer de primera mà les beques disponibles per a moure dins de la Unió Europa o les opcions per trobar feina en les seves institucions.
Així mateix, la guia ofereix informació sobre els passos a seguir per obtenir l’acreditació i el reconeixement a l’estranger de les titulacions obtingudes a Espanya.
En l’elaboració d’aquesta guia s’han seleccionat els enllaços oficials i fiables a la informació disponible sobre mobilitat a la Unió Europea.
Altres aspectes destacables que es poden trobar en aquesta nova versió són els apartats dedicats a la informació per a professors i escolars, a la recerca, a l’voluntariat o un cercador de màsters.
Aquesta nova versió està disponible a l’enllaç consultar aquí
Xerrades a centres educatius
A més, el servei d’informació Europe Direct Comunitat Valenciana complementa aquesta informació amb xerrades a institucions educatives i debats sobre el futur de la Unió Europea.
L’any passat, Europe Direct Comunitat Valenciana va gestionar 843 consultes, la majoria de les quals estaven relacionades amb les oportunitats de formació, mobilitat i ocupació a Europa.
Així mateix, el servei va organitzar el 2020 un total 52 esdeveniments, tant telemàtics com presencials, en què van participar 22.637 persones. Entre altres activitats, desenvolupades l’any passat, destaquen 19 xerrades a centres educatius, 5 debats, 2 actes sobre la conferència de el Futur d’Europa, o diversos fòrums d’ocupació, la Setmana d’Europa i el Dia Europeu de les Llengües.
Europe Direct Comunitat Valenciana va publicar el 2020 un total de 230 articles a la pàgina web, a les quals cal sumar les 2.163 publicacions realitzades en les xarxes socials.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana