CulturaGastronomia

La gastronomia com a art, a anàlisi a la II Jornada Carmencita d’Estudis del Gust de la Universitat d’Alacant

Reflexionar sobre si la gastronomia és un art és un dels objectius que la Càtedra Carmeta d’Estudis del Sabor Gastronòmic persegueix amb la celebració de la II Jornada Interdisciplinar sobre Gastronomia, que tindrà lloc el dilluns 21 d’octubre, de 9 a 14 hores, a el Saló d’Actes de l’Aulari II de la Universitat d’Alacant. En concret, el programa oferirà tres ponències, una taula rodona i una demostració sobre cocteleria.

L’escriptor i crític gastronòmic Pepe Barrena oferirà la primera ponència, «La creativitat en la cuina espanyola contemporània», que aprofundirà en els plats que han marcat èpoques i estils dels xefs més prestigiosos distribuïdes en quatre grans apartats: l’inici de la revolució, les interpretacions dels clàssics, la creació sense límits i l’estètica gastronòmica.

El restaurant Mugaritz estarà representat per Julián Otero, que pertany a l’equip de R + D i que oferirà la conferència titulada «La creativitat culinària. Gastronomia i art «. Seguidament, la jornada comptarà amb la presència Pere Castells, químic, investigador i escriptor gastronòmic, col·laborador de l’equip d’investigació del Bullitaller, responsable del Departament d’investigació científic-gastronòmica de la Fundació Alícia i coautor al costat de Ferran i Albert Adrià del llibre Lèxic científic -gastronómico. Presentarà la ponència «El paper de la ciència en la creativitat culinària: reptes i oportunitats».

Després d’una taula rodona en la qual participaran tots els ponents, tancarà la jornada la demostració titulada «Coctelearte: El triple equilibri» desenvolupada per l’equip de Three Monkeys Brands, compost per Guillermo Albert, Santi Gómez i David Kandinsky, reconeguts amb el títol mundial The World ‘s Most Experiental Bartender i propietaris de Three Monkeys Alacant, un negoci hostaler amb cinema, cocktail bar, laboratori i sala de cates.

Per assistir a les jornades és necessària inscripció al correu electrònic gasterra@ua.es.

Càtedra Carmeta d’Estudis del Sabor

L’organitzadora de les jornades, la Càtedra Carmeta d’Estudis del Sabor Gastronòmic, és una càtedra institucional de la Universitat d’Alacant l’objectiu, en paraules del seu director, el catedràtic Josep Bernabéu, és «la recuperació, adaptació i divulgació del patrimoni culinari alacantí i la promoció i innovació gastronòmica des de la consideració de les aromes i sabors com a base de la memòria gustativa »

En aquest sentit la Càtedra Carmeta exhibeix en aquest moment l’exposició «Espècies, l’univers del gust» a l’Auditori Teulada-Moraira, que pròximament realitzarà itinerància als municipis de Dénia i Novelda. De la mateixa manera, mitjançant conveni de col·laboració entre la Universitat d’Alacant i la Fundació Caja Mediterráneo, la Càtedra Carmeta d’Estudis del Sabor Gastronòmic està realitzant un inventari-catalogació i difusió del fons documental i bibliogràfic de l’escriptor i periodista alacantí Antonio González Pomata, que destaca pel seu interès per a la recuperació de la gastronomia alacantina i mediterrània. Aquest fons documental va ser cedit per la família de l’escriptor després de la seva mort a la Fundació Caixa Mediterrani, que en l’actualitat custòdia el llegat.

Informació i Foto: Universitat Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint