La Fundació Full i Escola Valenciana s’uneixen al Club de Lectura RodaLlibres de la UA en la sessió de clausura
Per finalitzar el curs acadèmic, Rodallibres llança una nova sessió en col·laboració amb la Fundació paper Llibre i la Lectura (FULL) i Escola Valenciana, amb una sessió en línia a través de el club Full de Lectura, el 18 de juny a les 19 hores. Aquesta sessió especial de cloenda estarà dedicada a el llibre Les dones invisibles de Mercè Viana (Perifèric Edicions), una narració que ens apropa a la realitat de discriminació i violència que encara avui pateixen moltes dones de l’Índia, un llibre ple d’acció i molt emotiu que no deixa indiferent als lectors. El debat sobre aquest llibre serà un punt de trobada amb l’escriptora i permetrà una reflexió conjunta amb els lectors participants. (Informació. Canal d’RodaLlibres en Telegram; Twitter @RodallibresUA.)
Maria Victòria Xàtiva, sotsdirectora de la Biblioteca de Filosofia i Lletres de la UA, afirma que «llegir no ha de ser un acte solitari. És com quan surts de cinema o d’un concert de música i necessites explicar la pel·lícula o parlar de l’espectacle amb els altres «. Xàtiva afegeix que «En l’època actual, les persones necessiten socialitzar allò que fan i la lectura com a experiència també necessita ser socialitzada. Formar part d’un club de lectura constitueix un enriquiment personal i un aprenentatge continu. Si llegeixes més, vius més». Victòria Xàtiva destaca que «en la UA ens trobem envoltats de coneixement, cultura i ciència i, com diu l’escriptor Martí Domínguez« un club de lectura va creant una massa lectora crítica i aquesta produeix una ciutadania crítica que és fonamental parell una societat amb salut democràtica ».
Per la seva banda, el director de Servei de Llengües, Ferran Isabel, detalla que «el Club de Lectura Rodallibres tanca el curs acadèmic de forma telemàtica però amb l’esperit amb què el vam posar en marxa. D’una banda, renovant la passió per la lectura, pel valencià i per la vida, i de l’altra, apostant pel treball col·lectiu, per la suma de voluntats i esforços «. Ferran Isabel afegeix que «vam començar sumant idees des de la Biblioteca i el Servei de Llengües, programem sessions amb lectors i autors, a més d’activitats complementàries lúdiques i culturals. Hem obert espais de trobada amb altres clubs i hem creat la Xarxa de Clubs de Lectura de l’ Sud. Finalment, vam compartir esforços i ens unim, en aquesta última sessió, a el projecte de lectura de la Fundació Full i Escola Valenciana, dues entitats amb les que compartim anys de complicitat i treball conjunt «. El director de Servei de Llengües ha volgut agrair el treball amb el personal de la Biblioteca i del seu servei.
Logo_RodaLibresUAEl Club RodaLlibres (formulari d’inscripció)
RodaLlibres ha dut a terme aquest curs acadèmic 6 sessions: Les nostres riqueses, de Kaouther Adimi; Si ha nevat, de Paco Esteve i Beneito; I tu, Sols tu, d’Isabel Canet Ferrer; No matar, de Víctor Labrado; La passejadora de gossos, de Francesc Bodí; i Dins el darrer blau de Carme Riera. Com a complement a les sessions s’han desenvolupat quatre activitats culturals paral·leles: la projecció de l’documental Algèria, el meu país. Història i memòria de l’emigració valenciana a Orà i Alger; la ruta literària a Agres; projecció de vídeos sobre grups de música valencians; i tertúlies amb els escriptors Paco Esteve i Beneito, Isabel Canet Ferrer i Víctor Labrado.
No és obligatori assistir a totes les sessions i es permet l’opció d’assistir a sessions soltes. La Biblioteca ofereix als integrants de l’Club dels llibres amb condicions especials de préstec. Les trobades tenen lloc a la Sala Russell P. Sebold de la Biblioteca de Filosofia i Lletres si bé, les circumstàncies sanitàries especials han fet que les últimes sessions s’hagin desenvolupat online.
El Servei de Llengües també ofereix altres recursos per gaudir de la lectura i de l’valencià, a més de RodaLlibres, com el portal Dieta audiovisual en valencià UA o el web Dieta en valencià UA, web de recursos de formació. Per la seva part la Biblioteca de la Universitat d’Alacant, diverses seleccions dels seus fons, per exemple: Lectures d’aprenentatge, Mètodes d’aprenentatge o un Selecció de lectures en valencià.