La Filmoteca Valenciana i l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual presenten ‘El tresor de Barracuda’
L’Institut Valencià de Cultura i l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual projecten a la Filmoteca Valenciana el dissabte 7 i el diumenge 8 de març, a les 18.00 hores, en versió original en valencià, ‘El tresor de Barracuda’, dirigida per Adrián García i produïda per Alex Cervantes i Álvara Films i la belga Belvision. La pel·lícula compta amb ajudes a la producció de l’IVC.
La projecció del Millor llargmetratge d’animació de la passada edició dels Premis Lola Gaos s’emmarca dins del cicle Menu Filmo, dedicat al públic Infantil. La sessió del dissabte 7 comptarà amb la presentació de les productores en línia de Hampa Studio, Teresa Pensado i Zoraida Pascual.
Amb aquestes dues projeccions finalitza el cicle dedicat a les pel·lícules guanyadores de les principals categories dels Premis Lola Gaos del 2025, organitzats per l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual.
La pel·lícula va estar també nominada a la categoria de millor llargmetratge d’animació als Premis Goya i als Premis Forqué. Tots aquests reconeixements són una prova del talent creatiu dels professionals de l’animació valenciana”.
Estrenada a la passada edició del Festival de Sant Sebastià, ‘El tresor de Barracuda’ és una trepidant pel·lícula d’aventures amb un disseny d’animació molt cuidat, que trenca amb els estereotips de gènere presentant una nena com a protagonista activa i heroïna de la pel·lícula.
Hereva de la millor tradició del relat il·lustrat, la pel·lícula incideix sobre qüestions com el poder alliberador del coneixement i la lectura i la importància de la família escollida. Basada en la novel·la homònima de Llanos Campos Martínez, publicada el 2014, està dirigida per Adrià García, director de l’aclamada ‘Nocturna’, nominada al Festival d’Annecy i guanyadora del Goya a millor llargmetratge d’animació el 2008.
Mentre intenta trobar els seus pares, Chispas acaba per accident al vaixell pirata del Capità Barracuda, tripulat per temibles mariners armats fins a les dents i amb un greu problema: no saben llegir. Només ella els pot ajudar a trobar el tresor de Phineas Crane, el més valuós i cobejat per tots els pirates del Carib. Així comença una aventura que canviarà les vides per sempre.
L’entrada a les projeccions de Menuda Filmo és gratuïta per a menors de 14 anys. Cada persona pot treure un màxim de sis entrades. Les entrades es poden adquirir de forma anticipada a taquilla.ivc.gva.es o el mateix dia de la sessió, a la taquilla, des de mitja hora abans de l’inici de la projecció. La taquilla es tancarà cinc minuts abans de la projecció.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana