CulturaDestacat

La Filmoteca d’Estiu augmenta un 4 % les dades d’assistència respecte al 2022 i obté 12.025 espectadors

La Filmoteca d’Estiu, celebrada del 4 d’agost al 2 de setembre als jardins del Palau de la Música de València, ha obtingut en aquesta edició 12.025 espectadors i una mitjana de 462 persones per sessió. Aquest fet suposa un increment del nombre d’espectadors del 4% respecte a l’edició del 2022, en què es van registrar 11.561 espectadors i una mitjana de 444 persones per sessió.

En total s’han projectat onze pel·lícules a 26 sessions, amb una combinació de clàssics i èxits recents que pretén aproximar el públic a la història del cinema ia l’actualitat del panorama cinematogràfic.

A més de l’habitual cicle amb les millors pel·lícules de l’any en versió original i la revisió de grans clàssics que celebren el seu aniversari, com ‘Una dona de París’ (1923) de Charles Chaplin i ‘El lladre de bicicletes’ (1948) de Vittorio de Sica, la programació de la Filmoteca d’Estiu ha reivindicat el cinema d’autor amb un cicle de quatre pel·lícules de Wim Wenders: ‘Alicia a les ciutats’ (1974), ‘L’estat de les coses’ (1982), ‘París, Texas’ (1984) i ‘Bona Vista Social Club’ (1999).

El cicle dedicat al cineasta alemany continuarà dins de la programació regular de la nova temporada de La Filmoteca Valenciana a la seva seu de l’edifici Rialto, amb les projeccions al setembre de ‘L’amic americà’ (1977) (15 i 16 de setembre) i ‘ En el curs del temps’ (1976) (17 i 20 de setembre) i ‘El cel sobre Berlín (1987) (19 i 22 de setembre).

La Filmoteca d’Estiu va esgotar les 900 entrades disponibles a la primera sessió de ‘Tot alhora a tot arreu’ (2022), de Dan Kwan, Daniel Scheinert i Daniels, que ha estat la pel·lícula més vista en aquesta edició. Projectada l’11, 12 i 13 d’agost, la guanyadora de l’Oscar a la millor pel·lícula va ser vista per 2.321 espectadors.

Entre les més vistes d’aquest any també figuren ‘El triangle de la tristor’ (2022) de Ruben Östlund, millor pel·lícula als Premis del Cinema Europeu i Palma d’Or al Festival de Cannes, amb 1.418 espectadors en tres sessions; ‘As Bestas’ (2022) de Rodrigo Sorogoyen, amb 1.241 espectadors en tres sessions, i ‘el clàssic ‘París, Texas’ (1984) de Wim Wenders, amb 1.148 espectadors en tres sessions.

La pel·lícula valenciana amb què es va inaugurar aquesta edició va ser ‘Vasil’ (2022), escrita i dirigida per Avelina Prat. La guanyadora dels premis Berlanga a millor pel·lícula, guió i direcció, entre altres guardons, va ser vista per 1.111 espectadors en dues sessions.

Quatre pel·lícules en valencià

De les onze pel·lícules que han conformat la programació de la Filmoteca d’Estiu del 2022, quatre s’han projectat en versió original amb subtítols en valencià: ‘Alicia a les ciutats’ (1974) de Wim Wenders; ‘Una dona de París’ (1923) de Charles Chaplin; ‘El lladre de bicicletas’ (1948) de Vittorio de Sica, i ‘El triangle de la tristora’ (2022) de Ruben Östlund, . De les 26 projeccions, 9 han estat amb subtítols en valencià.

La celebració de la Filmoteca d’Estiu ha estat possible gràcies a l’Ajuntament de València, que va cedir els jardins del Palau de la Música com a espai de les projeccions; també gràcies al patrocini de Cervesa Túria.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint