La EPSAR licita la construcció del sistema de desinfecció de l’efluent de la depuradora de Corbera-Llaurí
La publicació s’ha realitzat a la Plataforma de Contractació de l’Estat el 29 de maig de 2019, per un pressupost de 112.708,62 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de tres mesos.
L’EDAR de Corbera-Llaurí dóna servei a tots dos municipis i va ser construïda per la Generalitat l’any 2000. El seu sistema de tractament és mitjançant un tractament biològic de fangs activats amb Reactor Biològic Seqüencial (SBR). El seu cabal de disseny és de 1.500 m3 / dia, havent tractat en 2018 una mitjana de 1.025 m3 / dia.
L’EDAR disposa d’autorització d’abocament des de desembre de 2007. Recentment, la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) va començar els tràmits per a la renovació de la mateixa. Atès que el punt d’abocament de l’EDAR es troba a la Sèquia Nova de Llaurí, la CHJ va sol·licitar als dos ajuntaments que presentessin un programa de reducció de la contaminació pel que fa als paràmetres microbiològics.
A aquests efectes, l’EPSAR va contractar la redacció del “Projecte de construcció del sistema de desinfecció de l’efluent de l’EDAR de Corbera-Llaurí (València)”, en el qual es definissin les infraestructures a executar per satisfer les necessitats d’afinament de la qualitat l’aigua depurada provinent dels municipis de Corbera i Llaurí.
S’ha determinat, com a solució més aconsellable, la construcció d’un laberint de cloració i un sistema de dosificació d’hipoclorit sòdic que permeti complir els nous paràmetres de l’autorització d’abocament.
Aquestes obres permetran la reutilització de les aigües, sense cap tipus de restricció, per a reg agrícola pel que fa al compliment dels paràmetres microbiològics de l’efluent requerits en la legislació de reutilització de les aigües depurades.