CulturaGastronomiaPolítica

La Diputació fa viral el vídeo de la promoció de la tòfona de Castelló amb Berasategui com a millor prèvia del Mercat de la Tòfona

La Diputació de Castelló ha aconseguit fer viral el vídeo de promoció de la tòfona negra de Castelló amb Martín Berasategui com la millor prèvia a la celebració el proper dissabte 22 de desembre de l’II Mercat de la Tòfona i dels Productes nadalencs Castelló Ruta de Sabor. Ja són més de 10.000 reproduccions les que ha registrat aquesta peça audiovisual en què un dels millors cuiners del món destaca les millors propietats del preuat fong castellonenc. Una acció que contribueix a donar a conèixer aquest producte i augmentar el seu consum, objectius que persegueix la Diputació també amb la celebració del Mercat de la Tòfona per potenciar les oportunitats dels municipis de l’interior.

Tant és així que el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que «el proper dissabte volem omplir el centre de Castelló d’oportunitats per a un sector quer té molt a dir en la generació de noves oportunitats econòmiques i el desenvolupament de l’interior de la província «.

Amb aquesta nova iniciativa, el Govern Provincial continua treballant en donar a conèixer i posar en valor els productes de Castelló com a font de noves oportunitats de futur per a la província. Un treball promocional que s’intensifica durant aquestes dates de cara a la propera campanya nadalenca. Cal tenir en compte que després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d’origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural . És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.

Guies de la Tòfona

La Diputació de Castelló distribuirà centenars de ‘Guies de la Tòfona Negra’ al II Mercat de la Tòfona. L’objectiu d’aquesta publicació que recull consells i receptes és el de divulgar els enormes atractius gastronòmics que té aquest fong tan preuat pels millors cuiners del món. Amb això, el Govern Provincial pretén fomentar el consum de tòfona negra entre els propis castellonencs per tal d’impulsar les oportunitats que el seu cultiu té especialment per als pobles de l’interior de Castelló.

Roig ha assegurat que «és cert que tenim un dels millors productes de la gastronomia mundial, però també ho és que encara és un gran desconegut per a molts castellonencs. És per això que volem apropar la realitat de la tòfona al centre de la nostra capital i explicar-ne les característiques, aconsellar al voltant del seu ús en cuina, fomentar el seu consum. Volem, en definitiva, fer dels castellonencs millors ambaixadors dels productes de la nostra terra, en aquest cas de la tòfona de la província «.

Una gran invitació a participar en el II Mercat de la Tòfona

L’emissió d’aquest vídeo en els canals de Xarxes Socials de la Diputació de Castelló coincideix amb la proximitat del II Mercat de la Tòfona i a els Productes nadalencs Castelló Ruta de Sabor dissabte que ve 22 a la plaça de Les Aules.

Amb això, el Govern Provincial consolidarà el que va ser un reeixit ‘Mercat de la Tòfona i a els productes nadalencs, Castelló Ruta de Sabor’ com la gran cita castellonenca amb la tòfona autòctona com a part de la campanya que la Diputació està implementant pel consum de productes de la província aquest Nadal.

«Després de l’èxit que va tenir aquesta iniciativa l’any passat, la consolidem aquest 2018 com a part de la nostra gran aposta per promocionar el consum de tòfona de la província entre els mateixos castellonencs. Castelló tornarà a comptar amb un mercat de la tòfona, i la portem per donar-la a conèixer entre els propis castellonencs, ja que hem detectat precisament una manca de coneixement i de consum entre la població en general. Volem que així com és preuada pels especialistes, també ho sigui entre els castellonencs en general per fomentar el seu consum a la província. Sí que hi ha fires de la tòfona en els pobles amb tradició tofonera, com són Catí o El Toro, però a la capital de la província és una cosa innovador que esperem que tingui molt bona acollida entre el públic «, ha explicat el diputat.

I és que l’objectiu fonamental d’aquest mercat es correspon amb el de la marca de productes autòctons de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, de promocionar els productes de la província i potenciar el seu consum en les properes dates nadalenques, així com donar suport a la gastronomia castellonenc i el turisme dels municipis productors.

«En aquest mercat es podrà adquirir tòfona fresca i productes derivats com olis, formatges, embotits, ous trufats, així com altres productes típics d’aquestes dates, com són els torrons», ha explicat el diputat Roig.

 

 

 

Informació i Foto: Diputació de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint