Cultura

La Diputació de Castelló restaura el patrimoni sacre d’Almassora

La Diputació de Castelló restaura el patrimoni sacre d’Almassora d’acord al seu compromís amb la posada en valor del patrimoni històric de la província. El vicepresident primer de la Diputació i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha assistit a la presentació de les obres restaurades per la Diputació en l’Església de la Mare de Déu de la Nativitat d’Almassora.

I és que les actuacions que s’han dut a terme en els últims anys són diverses. Així, el 2011 es va intervenir el camina processional de la Immaculada Concepció pertanyent a la confraria de les Filles de Maria i Santa Teresa de Jesús; el 2016, la Diputació va realitzar una intervenció de condicionament, per a esmenar deterioraments puntuals en el Sant Sepulcre, pertanyent a la Germandat de Cavallers del Sant Sepulcre. El passat 2017, el Govern Provincial va procedir a la restauració de la imatge del Crist jacent de l’escultor Julio Pascual Fuster, de la mateixa confraria, i va actuar a més en la recuperació de la talla policromada de Sant Llorenç del segle XVIII, antic patró d’Almassora.

L’actuació més recent ha estat la restauració de la imatge vestidera de Santa Teresa de Jesús del segle XIX.

Totes aquestes actuacions són, tal com ha destacat Sales, “mostra del compromís de la Diputació amb el manteniment del patrimoni històric dels nostres pobles com un actiu per a la generació de noves oportunitats i motiu d’orgull per a tots”.

 

 

Informació i Foto: http://www.dipcas.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint